söndag 10 juli 2016

Albert 30 - Semester del 2

Målet på semesterresan till Sverige var att fira Albert, som fyllde 30, och att få vara tillsammans hela familjen, Jonas, Albert, Isabella, Liisa och jag. Och med de finaste vännerna man kan tänka sig! Firandet gjorde vi på midsommaraftonen då till och med vädergudarna var goda mot oss. Vi behövde inte kånka på bord och stolar ut och in. Inget regn trots några mörka moln som till slut gav upp och lät oss vara.

Firandet av Albert och midsommaraftonen ägde rum i Gävle hos det bästa värdparet, Ing-Marie och Lasse. Egentligen var den ursprungliga planen att fira festen på ett annat ställe, men pga av olika "omständigheter", som jag inte går in på här, så ändrades planen och det blev bättre än väntat!

Kan inte riktigt fatta att han nu är 30. Tre. Noll. Hualigen så tiden går fort. Det var ju nyss han vara 5 år och när jag frågade honom vad han ville bli när han blir stor, sa han "pensionär". För då har man ledigt hela tiden, pengar på banken och bestämmer själv vad man vill göra. Hahahahaha! Det är Albert det.

I alla fall så kan jag säga att han är inte pensionär än. Gudskelov! Just nu är han "finance manager at FOX International Channels".

Lite bilder då:

På altanen hemma hos Ing-Marie och Lasse skålades det när Albert och Carolina kom.

En glad Albert som väntar på sillunchen. 

Sillunch. Fråga mig inte vad Jonas gör. Tuggar på något surt?

Ing-Marie sjunger snapsvisor. För Liisa? Hahahahaha!

Albert försöker hänga med i sånghäftet.

Mina fina tjejer.

Båttur såklart!


Helstekt oxfilé på gång!


Min fina, fina vän Maria, som dessutom är Liisas gudmor.

De här tjejerna är mitt liv! 

Aldrig en sur min hos Ing-Marie.

Albert och hans fina flickvän Carolina.

Dags att öppna champagnen!


Min fina son, Albert!

SKÅL Albert!



Mor och son

Presentöppning på gång. En överraskningsresa till London från Carolina!

Liisa med gudmor Maria.




Givetvis ska det spexas lite..
Vilken 30-årsfest. Vilken midsommar. I säng vid 4 på morgonen. Dagen efter? Go figure. Stort tack till Ing-Marie och Lasse för att vi fick vara hos er. Stort tack till Maria och Pierre som kom upp till Gävle för att vara med oss.

2 kommentarer:

Desiree sa...

Harligt firande och midsommarfirande. 30 ar ju fortfarande bara barnet. Du har en ung och stilig son. Kul att ni fick chansen att fira hans fodelsedag tillsammans.
Kram!

Unknown sa...

Härliga och fina Abbe <3
Fina foton och har ju hört hur fantastiskt roligt ni hade : ))
Kramar till er alla <3