lördag 9 juli 2016

Längtan - Semester del 1

Semestern i Sverige och Finland var helt UNDERBAR, trots att den blev kort. Jag har sagt det förut. Amerikanska "semesterlagar" suger! Varför bor man här då? Det kan man ju fråga sig, men det finns mycket annat som är bra/bättre.

I alla fall så tog jag mig tid (och råd) och drog över pölen för att träffa släkt och vänner. En höjdpunkt var att fira min son Alberts 30-års dag! Mer om det i nästa inlägg (om någon dag eller så).

Resans första hållplats blev Jonas föräldrars sommarställe, som ligger i Gästrikland och vid en liten sjö som heter Sälgsjön. Nä, det blev inget dopp för mig i år, men Jonas badade dock. Kallt som fan var det visst.

Vi hade tur med vädret, även om det inte blev temperaturer som här. Lagom. Typiskt svenskt sommarväder så jag klagar inte.

Pga jetlag (eller vad det nu var) så glömde jag att fota folk! Det blev stugor, sjön och blommor. Go figure!


Bilden tagen vid elva-snåret på kvällen!






I lillstugan sov vi!


Finns det hjärterum, finns det stjärterum





Jag vill bara avsluta med ett gulligt kort på "Rolf". Stuggrannens gräsklippare som har sin egen lilla stuga. Hahahahaha!
Här bor Rolf!


1 kommentar:

Unknown sa...

Det var så underbart att få ha dig och Liisa här i Malax <3
Tiden gick så otroligt snabbt, men det brukar det ju göra då man har trevligt.
Fina foton från Sälgsjön. Kanske det dyker upp fina foton från Finland i nästa blogg också?
Ha det gott allesammans och många kramar <3
Love U hälsar Muminmamman <3