torsdag 29 november 2012

Tomt?

Jag undrar hur det kommer sig att allt innanför hjärnbarken känns som vakuum. Jag ropar och ropar men det bara ekar. Tänkte i mitt stilla sinne lägga in ett käckt litet inlägg så här på kafferasten. Slår upp min privata dator och så POFF! I hjärnan alltså. Har det inte hänt någonting sedan förra inlägget??? Bläddrar snabbt i minnet men det är liksom lite dragit i skallen just nu. Ja jag vet, så här i slutet av året finns det tonvis med arbete och det upptar ju en del av ens hjärnkapacitet. Men SÅN JÄVLA liten kapacitet har jag väl ändå inte att det inte ska räcka över till annat också??

I alla fall så var jag ju till St Louis. NÄ JAG HANN INTE MED NÅGON BAR HOPPING! Satt på ett kontor med min kollega, som i och för sig är väldigt underhållande, och vi stirrade mer eller mindre in i datorerna och blippade på våra tangentbord. Ett projekt håller på att födas! Där satt vi och jobbade. Hämtade kaffe emellanåt. Lunch intogs i rummet bredvid. Dvs inget fancy schmancy här inte! En macka i en frigolitförpackning och en diet coke till det. HUR amerikanskt är inte det! Skulle detta ha varit i Sverige, hade vi givetvis inte "betett" oss på detta viset utan dragit oss till lunchmatsalen och ätit vår mat med kniv och gaffel och druckit vatten till det. Rak i ryggen och inga smulor i mungipan när jag snackar. Servetten åker upp och ned som en jävla jojo för det ska vara fint värre sörru!

Men nu är det torsdag i alla fall och vädret är så där härligt som det bara kan bli. Myggfritt! Blir nog en löprunda idag.

Avslutar med ett par bilder och bilder säger mer än tusen ord...
"Jag VET att den finns där inne!"

"Matte tvättar min favoritleksak. Hon tyckte den luktade apa. Men det ÄR ju en apa!"
Hepp!

6 kommentarer:

olgakatt sa...

Nejmen, en cylindertvättmaskin i USA?
Trodde jag inte fanns.....

Anonym sa...

Hahahaha, gud så söt! Känner igen det där, runt november-december är det dessutom en hel del closing för budgetåret. Hjärnan bara kollapsar. Det är då man är extra glad åt att ha träningen och känna att iaf somliga delar av kroppen fortfarande fungerar! Kram Taina/ Mimmi

Annika sa...

Olgakatt, en sdåan har jag också.
DE finns!!
Det är många som har dem :-)

Taina, vad sööööt han är där han står och väntar!!
Aww....
Myggfritt är det nu. For sure.
Men jag såg att det ska bli ruggigt milt i nästa vecka.
I hate that!!
Nu vill jag bara ha KALLT.
Kramar!!

Charlie sa ... sa...

Sötnosen där ;)

Bra att resan gick bra men säkert skönt att vara hemma igen.

Kram!!

Desiree sa...

Åh vad jag saknar min stora riktigt bra tvättmaskin från USA när jag ser dina maskiner. Hi hi riktigt roliga bilder på Dino och hans tankar. Hoppas du får koppla av och hitta på roliga saker nu till helgen som kompensation för allt ihärdigt jobbande under veckan. Lät jättemysigt att du planerar pepparkaksbak nu till helgen.
Kram och trevlig helg

Melting Pot sa...

Söt vovve:) Precis som med barn. Alfred är inte superförtjust i nytvättade snuttar. 'Luktar inte gott mamma' Fast det är precis det de gör.....Kram & ha en skön helg/Lena