tisdag 23 februari 2010

Lugna puckar

Ja det skulle man ju kunna säga om Finland i matchen mot Sverige. Perkele! Jag tror inte ett uns på att de skulle ha haft någon räv bakom örat och "lagt sig". Det var en ren och skär förlust. Perkele igen. Tur att Maken inte var hemma. KalasLotta gjorde inte saken bättre när hon påminde oss om senaste OS. Bort, bort, bort!

Det var lugna puckar på firandet igår. Flickorna var i skolan och jag jobbade. Men oj vad gratulationer det haglade in både på Facebook och här på bloggen! Wow, jag kände mig firad! Sedan ringde ju släkt från Finland och syrran sjöng som sig bör. Hon sjunger så bra så det är en fröjd att höra hennes röst. Tack Teija!

På kvällen var jag med flickorna på spökrestaurangen Abigail's här i Simsbury. Där spökar ju tidigare ägares dotter, Abigail. Gissa om Minstingen letade efter henne!

Spana in glaset! Passar fint åt en "dam" på 47. Kanske jag skulle platsa i Hollywoodfruar?

Nu väntar en hög med arbete som jag måste ta tag i. Vid skrivbordet där jag sitter ser jag nu snön falla så fint. De har lovat att det ska pågå i ett dygn och jag såg att en del skolor har redan senarelagt skolstarten. Fråga mig inte varför. Vägarna tycks vara mer täckta av salt än asfalt så halt är det inte.

Jobba Taina. Jobba.

9 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha, vilket roligt glas! Grattis ännu en gång och hoppas att maken firar dig rejält när han kommer hem. Alla födelsedagar är värda att firas tycker jag, oavsett ålder...
KRAM!

Annika sa...

Perkele satana...ja du hör vad mkt finska jag kan :-)
Glömmer aldrig OS guldfinalen 2006 mellan Kronorna och Lejonen. Den gick klockan 8 på morgonen här. Jag vrålade och skrek och till sist gick jag ut på golfbanan och bara Skrek då sverige vunnit. jag var lika sinnes då som nu...
Men jag tyckte allt lite synd om Lejonen också.
Vi får se hur det går iår.
Tror inte svedala får guld iallafall, men hoppas jag har FEL.
Här nere i DC regnar det...j-gt trist väder faktiskt o fult ute...
Blä...
Glad att du hade en bra dag igår. KUL!!
Stora kramar!!

Saltistjejen sa...

Hahaha! Jag tycker ALLTID det är LIKA roligt VARJE gång Sverige slår just FINLAND i HOCKEY!!! ;-) :-D
Haha! Andra sproter spelar ingen roll. men just hockey. Då måt jag gött när Finland förlorar. Alltås mot just Sverige.
Vet inte varför men så är det. Minns även fler Sverige-Finland matcher än andra i hockey! Knasigt.
Men du så snyggt glas som du har ska du inte sörja finnarnas förlust i hockeyn!!!! Låter som du fick en fin dag igår.
Många kramar igen!

Peter sa...

Ett senkommet men djupt känt grattis från Georgetown, DC. Det är helt okej att vara 47.
/En som vet

Jenny sa...

För oss stolta svenskar så finns det ju då ett förfärligt scenario kvar: Att Sverige får möta Norge i kvartsfinalen och.... förlorar :-O!! Men herregud, kan du tänka dig nåt värre... Snacka om finsk hämnd ;-D! Kram!!

kalaslotta sa...

oops, sorry. Det var inte meningen att dra upp det där gamla hockey spöket så här på din fölsis...

Kramen!

HeLena sa...

Grattis grattis så här dagen efter!!
Jag håller egentligen inte på något av länderna, blir glad om båda vinner. Men när pappa levde var det en "sport" för mig att ringa och säga -pappa, Sverige vann! Gissa om han blev sur! Levde rövare med både svenska och finska ord och sen bad han mig dra åt h-vete.... ;) hahahahaha!

Vad härligt att ni hade en skön vecka! Jag är lite avis, skulle gärna åka till fjällen och skida lite. Men min familj gillar inte det. Ja, ja jag har 4 dagars semester nästa vecka dom ser jag fram emot.
Kramar!!

A home far away sa...

wow vilket härligt glas:) Och när det gäller rivaliteten inom de nordiska länderna så kommer det alltid vara värst att förlora mot Finland i hockey och mot Norge i skidåkning...och tvärtom för motståndarna förstås:).

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Taina sa...

Petra:
Eller hur? Fick det av flickorna. Så gulligt på något sätt. Ja maken får fira mig när han kommer. Ordentligt! Jag tycker också födelsedagar ska firas. Alltid!

Kram

Annika:
Hahahaha! Jag kan tänka mig att du skrek då. Men det går ju SÅ dåligt för finnarna i allt i detta OS. Perkele!!! Men jag gläds åt svenskarnas framgångar istället. Det är givetvis roligt. Ibland hejar jag på norrbaggarna också...

Men nu du skulle du se vädret här! Säkert snow day imorgon för nu vräker snön ner. Fint blir det i alla fall.

Kramar

Saltis:
Jag har förstått att du tycker DET ÄR KUL MED SVERIGE FINLAND!!! Jag med men då ska Finland vinna såklart!!! J och jag kan knappt titta på en match mellan dem. Tokigt va?

Glaset är riktigt gulligt. Med den där rosa tofsen och allt! Flickigt värre.

Kramar!!

Peter:
Tackar!!! Några tips eller är det bara att köra på som vanligt även som 47-åring?

Kram

Jenny:
Det kommer INTE att hända! Näääääää, inte Norge. Men det kunde ju vara lite kul...hihihi.

Kramen

KalasLotta:
Om inte du hade gjort så hade nog Maken gjort det. Eller han kommer att göra det så snart han är hemma igen...

Kramen

HeLena:
Tackar!
Min familj är lika tokiga sport och det vrålas rejält ska du veta. Min pappa brukade under Finnkampen sätta sig bland svenska suportrar med sin finska flagga och vifta med den som en tok. Det var på den tiden finnarna var duktiga på friidrott...snacka om utmana ödet!

Skidsemester är inte så dumt och jag har lärt mig att leva med det. Började med skidåkning så sent men det finns ju lätta backar som tur är.

Kram kram

Gunilla
Hahaha, glaset har flickorna handlat på Hallmark. Där finns ju allt möjligt. Detta är ett glas jag får njuta av själv vid speciella högtider.
Hockey mellan Sverige och Finland ÄR speciellt. En gång i tiden var finnarna bra på skidåkning också men nu vet jag inte vart alla har tagit vägen.

Kramen!