torsdag 1 november 2018

Halloween 2018

Poff så var den över och nu dinglar det julsaker överallt. Inte hemma hos oss, men på affärerna. Det var som en sa igår "Getting confused, what is it? HallThanksMas"? Ni fattar va. Hall (Halloween), Thanks (Thanksgiving) och Mas (ChristMas). Det är ingen ide att försöka gå till affären dagarna före vad-du-nu-ska-fira, eftersom det plockas bort tidigt för att göra plats åt nästa helgdag. Det måste planeras i tid, typ ett år innan.

I alla fall så är Halloween över och vi hade verkligen tur med vädret och slapp regnet som har hängt över oss mer eller mindre hela tiden i år. Trots vädret var det mindre antal barn i år. Det har organiserats mera "kontrollerade" Trick and Treats på parkeringsplatser där du dekorerar din bil och delar ut godis till barn som traskar runt. Låter så tråkigt om du frågar mig. Jag älskar att dekorera kring entredörren, sätta på läskig musik och öppna dörren klädd som häxa! Lyckades skrämma skiten ur en del igår, moahahahaha! De mindre barnen är tuffare och tycker mer synd om mig som är så gammal och ful.

Några överblivna fingrar på bordet ifall godiset inte är bra nog



Jag talade om för barnen (de större) om de inte sköter sig så hamnar de i busken så som den förra besökaren!


Lite gulligt för de mindre..


Ser inte så läskigt ut i dagsljus. Men när mörkret föll och spindlar i busken började röra på sig med röda, lysande ögon blev det lite spooky.


Du kan också få spindlar om godiset inte duger

Liisa och hennes kompisar förbereder sig

Grannens söta ungar!

Dom är redo!



That's all folks!

4 kommentarer:

Annika sa...

KLART man vill fira hemma. Ta emot barnen, göra huset och trädgården LÄSKIG, ha musik på och klä ut sig själv. Sippa på vin och äta lite gott.
Det är ju det som är KUL! Se barnen då de kommer upp och kommenterar ens dekorationer, få komplimanger av vuxna, haha!
Det är ju det som ÄR Halloween. Inte skulle jag vilja sätta mig på ngn parkeringsplats och köra typ Halloween fair. USCH!!!

DU är grym, Taina. SÅÅÅÅ bra sminkad. Love it.
Din trädgård så cool!!
Liisa och kompisarna så BRA. Vi satt och kollade YouTube igår efter att barnen slutat komma, kolla in Killer Clowns där. OMG så läskiga filmer ...

JAPP. nu är det the holiday season. For sure.
SKA man ha julgrejer ska man köpa dem NU!!! Väntar man tills veckan före jul är det typ Alla Hjärtans Dag som ligger framme.
Så det är NU det ska handlas det som ska köpas till jul.
GÄÄÄÄLET.

Kramar!!

PS, nu är det dags för det trista, att plocka ner Halloween. Hohummmm ...

Äventyret framtiden sa...

Haha, haha, haha...ni är för roliga i det stora landet Overthere.
Tänker på att en hel kontinent har roligt och leker. Egentligen är det fantastiskt.
Du ser bara för härlig ut Taina!

Taina sa...

Annika,
Vet inte hur mycket säkrare det är att gå omkring på en parkeringsplats. Det är ju inte så att de gör en background check precis. Läste precis om att de hittat synålar i godis som delats ut under Halloween. SÅ trist!

I år glömde jag köpa spindelnätet till Liisas stora besvikelse! Annars så försöker jag "läska" till det så mycket jag kan men det får bli en blandning för stora och små barn. De stora älskar jag att skrämma skiten ur, moahahahaha!

Men det är ju helt otroligt att man inte ska få fira klart en sak fullt ut. Blir alldeles matt på hur det ska planeras LÅÅÅÅÅNGT i förväg. Ikea hade typ plockat bort ALLA julsaker en vecka före julen förra året. Suck...Men nu kör vi Annika! Tuuut tuuut!

Kramar!

Pettas
Vi har det kul här borta! Holidays tas på STORT allvar och allt blåses upp till nästan orimliga proportioner. Men jag ser att det blir mer och mer detsamma i Sverige med Halloween och black fridag osv. Snart firar de väl Thanksgiving också utan att ha koll på varför, hahahahaha!

Ha en skön helg!

HeLena sa...

Jag tycker det är roligt att alla (eller många i alla fall) spökar ut sig, husen och trädgårdar. Vi leker alldeles för lite.
Du är jättesnygg, verkligen trovärdig!
kram!