måndag 12 december 2016

Mera Lucia och så lite jazz på det

Trots att vi inte bor i Sverige så är det mer Lucia än vad jag är van vid. I lördags firades nämligen en "Swedish Christmas" med inslag av ett luciatåg. Ett annorlunda sådant. Det var två barn och fyra vuxna och jag var en av dem. Vi övade en enda gång och då var det med lite vin dessutom. Ja inte för barnen förstås, om nu någon skulle tro det!

The Historical Society i Simpan har kommit fram till att det funnits en hel del svenskar i området och därför ordnades denna tillställning. Det var dessutom catering på svensk julmat där de gjort svenska köttbullar och egen korv. Mycket gott måste jag säga!

Nu har vi "vuxna tärnor" (nä, det bidde ingen bild) bestämt oss för att starta SWEA i området. Det kan bli kul!

Liisa och lilla Lea fick stå för gullighetsfaktorn i lussetåget. Vet inte vad vi kan kalla oss vuxna för, men långa vita särkar hade vi och glittret i håret hängde kanske lite snett efter ett par muggar glögg innan vi drog igång sången...

Förutom Luciatåg så har Liisa varit upptagen med jazzbandet där hon spelar saxofon. Hon är riktigt bra på det nu!

Just ja, Liisa har varit på kalas hos en av sina bästa vänner. Lite annorlunda då hon blev upphämtad med limousin, därefter åkte de till frissan och fick en liten makeover. På det blev det shopping och middag. Ja men varför har inte jag sådana vänner som hämtar mig med limo?

Inte så seriösa precis
Vår saxofonist
Här blir Liisa hämtad med limoservice

At the hairdresser

Så här ska en 13-åring firas...the pressure is on.

2 kommentarer:

Annika sa...

Kul med allt lussande.
KUL med SWEA också. ÄNNU mer för dig att göra, haha.
Ja, även K var på kalas i en sådan där vit stretchlimo när hon var mkt ung. Tänkte detsamma då, the pressure is on.
OCH jag kan fortfarande tycka att det är LITE töntigt, även om jag vet att flickorna har kul.
Ha det så fint nu, Taina.
Kram!

Taina sa...

Annika
Jamen visst är det? En hel del lussande både i Hartford och lilla Simpan. Limousin när de fyller 13 är coolt, men vet inte om vi ska satsa på det riktigt. Det blir typ fiskdamm här hemma, hahahahaha!
Hoppas du börjar känna dig bättre snart.

Kram kram