söndag 4 september 2016

En nöjd gubbe

Då var födelsedagen över och det blev en riktigt bra dag. Som många redan sett på FB och Insta, så var Liisas present till Jonas en big surprise. Både för honom och mig för jag hade nämligen inte sett slutresultatet. Hon har ju suttit där på sitt rum och "kluddat" med oljefärger. Dessutom blev det andra små presenter men de går inte att jämföra med Liisas tavla.

Under dagen hade vi ett par killar här hemma som sågade ned "bautagrenar "från ett träd som ser ut att dö när som helst. Tyvärr går inte trädet att rädda och skall plockas ned helt nästa helg. Vi vill inte ha några stämningar på oss då grenar/träd faller över någon som passerar vår tomt.

Den ena av killarna är sk tree climber och hänger och dinglar medan han sågar och den andra står nere och håller i ett rep för att "styra" vart grenen ska ta vägen. Ja, han kanske inte dinglar medan han sågar. Nä fy fasiken vilket yrke!

I alla fall så blev det lite skumpa senare på dagen och en trevlig middag på en lokal restaurang. Bara vi tre. Mysigt. Jonas, Liisa och jag.

Någonstans där uppe är han. Nä inte apan utan "the tree climber"
Liisas tavla till Jonas!





Vem har störst muskler? Nä det är INTE min bil. Inte Jonas heller...

Grattis pappa!

Man tager vad man haver i ljusväg. Har jag sagt att allt är stort i Amerikat?


Inga kommentarer: