lördag 15 november 2014

Gott och blandat på en lördag

Hej vad tiden går. Sist jag skrev var jag solokvist. Ja förutom Liisa då. Och hunden. Men nu är ordningen återställd och "gubben i huset" är hemma. Med dunder och brak, för nu händer det grejer i det Olssonska residenset. Får avslöja mer senare. Men ingenting är sig likt just nu. Oh nej, vi ska inte ha barn! Mina ägg håller på att gå i ide. En evig sådan.

Kallt är det också. Vaknade till lite pudersnö igår. Och en huvudvärk from hell. Började på torsdag eftermiddag. Tror tamejfan det var en av kollegorna som orsakade den. No details. Men vissa kan snacka hål i trumhinnan på en. Eller snacka. Skrika, gnälla och vara allmänt oproffsig och trotsig samtidigt. Tur att de "mina" är ett underbart gäng. Roliga, proffsiga och ett hårt arbetande gäng.

Ni som följer mig på Instagram har ju sett Liisas första skoldans. Snacka om en exalterad tjej. Det var ju "dates" hit och "dates" dit. Ja, hon blev tillfrågad av ett antal killar. Tror hon tappade bort vem hon sagt ja till och vem hon sagt nej till. Hon hade kul i alla fall och kvällen hade spenderats på dansgolvet med tjejerna och i "photo booth" med "silly faces".

Annars då? Crossfitten går bra, förutom att jag tror att jag tagit i för mycket den senaste tiden och får nu vila ryggen lite. Jag är ju ingen tyngdlyftare och behöver inte försöka lyfta som en olympisk tyngdlyftare. För när det blir för tungt då är tekniken som bortblåst. Spelar ingen roll vad de säger om rygg, knän och arselet. Allt pekar åt fel håll. Nä, nu tar vi nya tag nästa i vecka. Kärringen ger inte upp!

Vi avslutar som vanligt med lite bilder va?

En tjej som är klar att gå på sin första skoldans!
Silly girls, helt enkelt!
När Jonas var borta blev det inte bara finsk husmanskost. Det blev något restaurangbesök också. Här på Antonios i Simpan, där vi lekte "Hur många barn får jag när jag blir stor", typ.

För att skaka av sig mat så tränade vi en del tillsammans. Liisa har blivit så rolig att springa med! Ibland måste det hoppas dock. Go figure. 

När Jonas kom hem tog vi en tripp till vackra Vermont. SÅ fint! Här nedan några bilder från Brattleboro.

Självklart ska det spanas på vatten när Jonas är med. Pölar som floder. Här Connecticut River.






Jag gillar broar. Fråga mig inte varför. Är ingen brobyggare precis.

Hej, hej Jonas och Liisa!


Just det, måste ju berätta om den svenska vingården i New York state, Swedish Hills Winery. De har GLÖGG!!!!

Kolla, både glögg och vanligt vin
Nä nu är det lördag och det blir en härlig löprunda i skogen med Dino. Ha det!

5 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Oj, glögg! har du smakat?

Taina sa...

eastcoasmom
Inte denna sort. Det går att beställa online. Kika in på Swedishhills.com! Jag tror jag ska beställa någon flaska.

Desiree sa...

Coolt med en svensk vingård som har glögg! Du får berätta om den är god. Vilken underbar liten trip till Vermont ni fick. Måste hålla med om att jag tycker att broar är vackra. I alabama fanns det flera sådana där gammla övertäckta träbroar a la Madison County, sååå fina!
Försiktig med ryggen när du kör crossfit. Så lätt att man gör lite fel så gör det så himla ont sedan.
Vad kul och spännande för Liisa med första skoldansen. Kan gott tänka mig att hon är poppis bland killarna och gärna hade mer än en som önskade vara hennes kavaljer för kvällen.
Ha det gott-
Kram!

Annika sa...

KUL med glöggen!
Blir så nyfiken på den!!
Måste kolla upp!
Jag för min egen, och den blir bra. Men klart att man skulle vilja smaka lite riktig köpeglögg.
Vermont, det sår på min lista. En drömstat för mig.
kul med skoldans!
Kramar!

Anonym sa...

Hej och hälsningar från Åland!
Liisa gullet <3 Tänk vad tiden går...Första skoldansen och så fin!!! Hälsa Liisa det.
Ni tycks ha så fantastiskt underbara utflyktsställen där omkring, Vermont med alla dess broar, Wau!
Härligt då Jonas är hemma igen med allt vad det innebär :)
Jag, Cila och flickorna reser hem imorgon och övernattar en natt hos Taata <3 Ska till Mammas grav och föra dit en änglalykta, från oss båda...det "säger" jag alltid åt henne <3 då jag besöker Pori, Lillsyrran är alltid med mig!
Kramar till er alla!