torsdag 26 september 2013

Ett livstecken

Börjar med att tacka för ALLA gratulationer i förra inlägget!!! Tack, tack, tack!

Jorå, jag lever än. Kickin´ and alive!. Men herre-min-jiiizzzuss vad stressigt det har varit de här två senaste veckorna. Stressigt på ett positivt sätt. Gillar mitt nya jobb. Verkligen. Och vilket mottagande då!

Det har blivit lååååååånga dagar, för det är så mycket nytt att ta in. Inte kanske systemen, men produkter, de anställda, kunder, krav. You name it. Dessutom verkar alla vara släkt med alla. Öh? "Your niece?" - "Sister?" - "Cousin?" Ahhhhhhhhhh, säger jag bara utan att vrida om tungan alltför mycket, för då kan jag väl inte vrida tillbaka den sen.

Förutom jobbet så har helgerna varit packade. Knökfulla! Senaste helgen var det fotbollsmatch, teaterträning, plugg, fest gånger två och långpass på det. Trots festen i lördags med sen hemgång, ja så sent att värdparet informerade oss lite försiktigt att de tänkte gå och lägga sig, så sprang jag ändå mitt långpass på söndagmorgon. Ta tjuren vid hornen och bara "gör´t !

Festen var hos våra goda och härliga vänner Binzers som organiserar de bästa festerna  någonsin. Så avslappnat. Så trevligt. Så vilt. Ja alla ingredienser du kan tänka dig.

Home warming party hos våra fd grannar var betydligt lugnare, men minst lika trevlig. Och vad mat det var där då! För att inte snacka om deras nybyggda hus. Holy shit vad snyggt! Och ja, jag var något avundsjuk. Kanske inte på storleken, men allt det där moderna och fina, ni vet. Suck. One day Taina. One day.

Jag kör lite bilder.
Festen hos familjen B har kört igång!

Och så kör vi lilla grillen då rå.

Eller varför inte digga lite musik?

Vi kör tok istället! Typiskt oss.

Familjen B har inte ont om instrument precis.

En egen scen har väl alla?

Nu går vi över på den lite lugnare festen.

Åh vad jag saknar våra fd grannar!

Liisa tyckte vi kunde bygga ett hus bredvid deras hus. Tomten står tom...

Karen och Liisa bygger torn

Ja men hur svårt kan det vara att gissa var Herr Olsson håller hus? Vid grillen såklart. Mr R hade gått vilse i sitt eget hus...

Öppna ytor. 

Jo, vi åt också. Och allt hemlagat. Dumplings!!! Mums!

Snart blir det X-Factor och sedan sussa. Nu är jag klar med studierna för den här gången. Inväntar mitt certifikat bara. Wohoooo vad jag är bra!

4 kommentarer:

Desiree sa...

Härliga bilder och härligt inlägg Taina. Det märks att du är glad och lycklig med nya jobbet även om jag kan tänka mig att det är otroligt mycket. Glad för dig och att det känns bra med allt. Ni verkar bo i ett sådant super nice område med många goda vänner och trevliga grannar. Wow vilken grill!!! Det var ingen liten grej liksom! Smoker och allt på den. Måste var gudomligt gott det som blir klart ur denna.
Tycker du är duktig och strong som jonglerar allt så bra. Du har helt rätt i att ibland ska man bara ge sig på träningen och inte tänka för mycket. Köra på Nike sloganen "Just do it" liksom.
Kram och ha en underbar helg.

eastcoastmom sa...

Just träningen ska man som du bara köra på, inte tänka eller känna efter för mycket. Bara göra.

Saltistjejen sa...

Haha Taina jag bara skrattar! Såklart du har fullt upp. När det står still så gör ju inte DU det...! ;-) Härligt med sådana vänner. Vilka fester!!!!! Både de "vildare" och de "lugnare".
Fint att du trivs på jobbet också. Men visst är det mycket när man börjar ett nytt jobb. I know...
Men det viktigaste är att man trivs, för då brukar det mesta gå av bara farten sedan. OCH du har ju en enorm erfarenhet också!
KRAM!!

Annika sa...

Fullt upp hos dig som alltid.
OCh alltid så roligt skrivet. Love it!
VAD härligt att du trivs så bra med jobbet.
OCh så himla KUL ni har med era vänner.
Härliga bilder!!
Nu ska jag titta på dem igen.
Kram!!