torsdag 22 augusti 2013

Jag VET!

Jag vet, jag är urusel på att blogga och kommentera just nu. Men det är ganska hektiskt att hinna med jobb, träning, aktiviteter med Liisa OCH bygge här hemma. Sover som en kratta också. Man skulle kunna tro att man skulle sova som en stock när det är mycket, men det är som det får motsatt effekt. Hjärnan snurrar på högvarv och när den väl har lugnat ned sig och jag somnar så får den för sig att komma igång "mitt-i-natta" också. Och jag ligger vaken och ser ut som katten Gustaf med ögon stora som klot.

De som följt mig på Instagram, har ju sett att mycket har handlat om Liisa. Och om bygget såklart. Liisa har nu haft sin teaterföreställning i Hartford och tyvärr så fick vi inte fota under själva föreställningen. För det andra så hade jag inte kameran med mig, bara iPhonen! Klantigt. Jag vet!

Hur det gick för henne? Ha, det var som om hon var född på scen. Inte i bastun som alla finnar. Hon var så swaggy som man bara kunde bli. En tuff och cool Cinderella med keps och avklippta läderhandskar. Jepp, swaggy var det allt.

Därefter har det varit fotografering hos agenturen för "acting" där hennes portfolio nu ska göras iordning. Fotografen sa hela tiden "Swedish princess" och jag ville gärna lägga till att hälften är finskt. Men knep igen. För en gång skull.

Mer då? Jo, projektet med bygget ute gick framåt. Jonas slet och och jobbade och sedan fick han lägga ned det i några dagar eftersom han fick åka till Frankrike. Paris. Sämre ställen kan man ju åka till. Avundsjuk? Jag?

Skolan då. Nä, den kommer inte igång förrän den 28 augusti och före det ska ju allt material inhandlas. Japp, här får vi "School supply list" från läraren som barnen kommer att få. Listorna skiljer sig en hel del. Det beror på hur mycket material läraren står för själva. Och ibland finns det föräldrar som sponsrar en hel klass. I år är listan ok. Vi hade mycket hemma redan eftersom jag har tidigare köpt på mig när det varit rea.

Det är inte bara skolmaterial som ska inhandlas. Liisa vill ju ha nya kläder också. Själv tycker jag inte hon behöver ett enda plagg till! Inte ens ett litet tygstycke! Men hon är av annan åsikt. Go figure. Å andra sidan är detta veckan som man bör handla eftersom det är TAX FREE på kläder. Det ni. Väl uträknat. Så här veckan för skolstart. Suck.

Ensemblen
Kompisen kom givetvis för att se sin BFF uppträda.

En glad "Cinderella"
På väg till fotograferingen


Och så lite bilder på Bonden Jonas!


Liisa fick åka med. JAG VET! Kolla gräsmattan...

Och så den där förbaskade gastanken som är kopplat till spisen. Den flyttar Jonas fram-och tillbaka tills vi får vår naturgasledningen kopplat spisen inne och grillen ute.
Just det. En i hushållet fyller snart 50. F.Ö.R.B.E.R.E.D.E.L.S.E.R!

4 kommentarer:

HeLena sa...

Åh! så roligt för Liisa. Hon ser jättefin ut på alla bilder både här och på insta.
Uteplatsen kommer att bli toppen men jag förstår att det stressar på.
Mycket jobb och dålig sömn är ingen bra kombo men men hav förströstan det löser sig. Ju mer stressad du blir desto sämre brukar sömnen bli... i alla fall för mig.
Räkna får och sov gott;)!
Kram!

Desiree sa...

Jag är också sådan att om jag har för mycket i huvudet så kan jag inte heller sova. Underbart för Liisa och stort grattis till henne. Åh så kul att det gått så bra med pjäsen och skådespelandet. Hon ser så glad och stolt ut. Roligt också att få göra det ihop med sin bästa kompis.
Fullt upp hos Olssons låter det som. Jonas ser lika lycklig ut som Liisa över att få köra traktor. Jag är säker på att uteplatsen blir underbar när den är färdig.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Grattis! Så himla kavat och söt Liisa är.

Och ni fixar och håller i. Jonas har kul ser jag ;))


Kramkram!! Ha en fin helg och glöm inte att ta ett glas vin ;)

Annika sa...

Jadu, det där med en acrting daughter känner jag igen.
Coolt.
Jag vet hur stort det är.
KUL med nya uteplatsen.
Det lär bli grymmesnyggt.
KRAMAR!!