måndag 8 april 2013

Nedräkning

Oppa is Gangnam style, Gangnam style. Ja så känns det efter denna ganska så hektiska helg. Skulle bara vilja strutta omkring och sjunga och dansa till Gangnam style. Helgen brakade loss med ett Zumbathon. Tänk er själv att skaka loss på hela i kroppen i ett par timmar. Dum som jag var, ställde jag mig längst fram och där framme hade ju alla "ungdomar" placerat sig. Plus en fotograf. Då får du inte visa trötthetstecken. Så tänkte jag i alla fall. Ett maratonlopp är inget mot vad jag kände efter 4 instruktörers köra-skiten-ur-dem approach. Varenda gång fotografen närmade sig oss, lade jag upp ett smile som om det-här-klarar-jag-galant, samtidigt som jag var färdig att ramla ihop. Svetten sprutade åt alla håll. Men det var kul. Askul!

Lördagen bestod av trädgårdsarbete, intervju och middagshäng hos vänner. När jag säger trädgårdsarbete så menar jag inte pilla lite i rabatter. Här körde vi storrensning av en gigantisk forsythia. Jag tycker den busken är urful! Den är kanske fin under en vecka på ett helt år. Resten av tiden är den bara en jävla risbuske som växer tamejfan lika vilt som håret i armhålan!

Vad gäller intervjun så handlar det varken om Jonas eller mig utan Liisa. Hon har blivit antagen till en agentur för barn som vill satsa på skådespeleri. De börjar med en workshop, 2 h/vecka i 6 veckor. Det drillas framför kamera, det ska läsas manuskript, det ska mimas osv. Därefter auditions och väntan. Liisa är hellycklig.

Söndagen innebar långpass och jag hade känningar efter Zumbathon. Och av forsythian. Dessutom hade skolan anordnat en Spring Fair och Silent Auction. Det ska nämligen byggas en ny lekpark intill skolan. Det fanns familjer som donerat flera tusen dollar. Jag med många andra lade i 5 dollar. Många bäckar små...



Så här lycklig var Liisa efter intervjun!

Hos våra härliga vänner Jody och Steve

Pojkarna retas lite med Liisa. 

Liisa och BFF Olivia på väg till skolans fair.

Vilken lycka när flickorna upptäckte att deras egen Fröken C var där!

Olivias lillasyster Nadja som försökte titta in i kameran så mycket det bara gick!

Här sås en vattenmelon. Hoppas vi kommer ihåg att plantera om den bara..
Ny vecka och nedräkningen har börjat...oppa is gangnam style!

4 kommentarer:

olgakatt sa...

Gissar att Liisa har alla de talanger som krävs för uppdraget! Att inte du själv hämnat i skådisfacket är en gåta.... Ståuppare skulle väl kunna va nåt. Kanske bättre betalt?

Desiree sa...

Wow, stort grattis till Liisa som blivit antagen till intervjuv. Håller tummarna för henne att hon får chansen till detta. Låter som en supergrej! Forsythiorna blommar så himla fint just nu men jag tänker nog inte så mycket på hur de ser ut resten av året då jag inte har någon egen. Förstår att du är mör om du körde zumba i flera timmar. Du är ju otrolig.
Kram!

Annika sa...

Vad kul för Liisa!
Spännande värre.
Kan tro att hon är glad!

Forsythian blommar som vackrast nu. Men jag håller med dig om att sen är den ingen vacker buske resten av året.
Trist är den.

Vilket zumbapass!! WOW. Klart att du skulle stå längst fram.
BRA helg överlag!
Snacka om att ni hann med!!!

Kramar!!

Taina sa...

olgakatt
Nog har hon talanger allt! Säger jag som mamma då, hm. Visst har jag stått på scen. I 10 år faktiskt. Det var en lokalrevy hemma i Sverige och där fick hade jag olika roller. Kul som bara den!

Desiree
Hon blev antagen på stört! Hon klarade intervjun galant och var inte blyg för fem öre och hon frågade till och med om man skulle få betalt och att det var i så fall viktigt att skaffa sig ett eget bankkonto! Hahahahaha!

Ja du ska se hur vår forsythia ser ut nu! Ännu fulare. Den kommer nog att försvinna helt med tiden. Gillar den INTE.

Zumban var SÅ kul. Har du provat än?

Kram kram

Annika
Det här är något Liisa kommer att gilla. Ska bara se att hon orkar för det är som sagt var 2 h en kväll i veckan och hon är ju trots allt bara 9. Vi gör ett försök i alla fall.

Busken, inte min utan forsythian alltså, ser för jävlig ut nu. Kommer nog inte att blomma alls i år. Det som finns kvar av den alltså.

Zumba ÄR kul Annika. Du borde testa!!!

Kramar!!