onsdag 23 november 2011

Klar!

Mötet är över!! Det gick bra och bara några små justeringar i rapporten och jag är på banan igen. Nej inte frukten utan on track! Bananer är ju gott i och för sig...ok, ok jag spårar visst ur här. Nu backar vi bandet lite. Som sagt var så gick mötet med styrkommitttéen bra och det blev en del frågor som vi lyckades räta ut. Det är alltid skönt. Chefen var också nöjd och speciellt nöjd över det strukturerade sättet jag presenterade det på. Ja men vad fan, liiite får jag väl skryta. Jag bor ju i Amerika och här är det vardagsmat! Förresten så gick jag ju utbildningen i förra veckan och använde mig givetvis av de nya kunskaperna. Jag är väl inte dum heller, även om jag är blond och blåögd.

Efter mötet blev det ett nytt möte. Insåg plötsligt att vi blivit en till i teamet. En ung tjej. Oj vad gammal jag plötsligt kände mig. Så rappa de är. Så välutbildade de är. Så unga de är. Och kaxiga. Just det, kaxiga! Men på ett positivt sätt. Själv var jag tvungen att känna mig på huvudet. Hade jag glömt mössan på? Nä, det var mossa. Bara att inse att jag blivit "en av de där", dvs veteranerna. När du varit inom företaget i x antal år, trots att du bytt position, så blir du "en av de där". Like it or not. Suck. Men jag hänger med än! Det är som jag brukar säga när en del påpekar att jag var gammal när jag fick Liisa, att gamla kärringar kan lägga ägg de också! Och kan jag det, så ska jag väl kunna dra igång några hjärnceller som ligger i koma.

I alla fall så såg Jonas att jag var lite stressad igår inför mötet idag. Trots allt jobb drog jag ändå iväg till gymmet och när jag kom hem så överraskade han mig med ljus, skylt och en god middag. Inte för att han har världens bästa smak vad gäller prylar och inredning (vem fan har det) så är det tanken som räknas! Se här

Ja ni ser ljushållarna, omringade av någon pärl-kolijox. Men sött var det. Spana in lilla skylten! Tår i ögat gott folk?

Jag landade mjukt och insåg att "vad är väl ett litet möte egentligen?". Imorse satt lugnet kvar trots att jag steg upp 4 för att fila på min presentation och sedan dricka 100 koppar kaffe, typ. Därefter skulle Liisa väckas och som tur var så var det "clash day" i skolan och då fick hon ju plocka sina kläder helt själv och här är resultatet:

Hehehe, inte så tokigt om jag får säga det själv. Och för er som inte vet vad clash day betyder så kolla en extra gång på bilden och GO FIGURE!

Nä nu är lunchen över och jag ska skriva lite protokoll och sedan ta ledigt! Varför? Jo för det är Thanksgiving imorgon! Så till er alla från oss alla (hunden och jag) Happy Thanksgiving!!!

6 kommentarer:

HeLena sa...

Vilken go "gubbe" du har:). Verkligen gulligt!

Skönt att presentationen gick bra, men inte kunde det gått på något annat sätt heller!

Liisa är ursnygg. Kul med lite bus i skolan!
Happy Thanksgiving!
kramar!

olgakatt sa...

Vad som skär sig eller inte är in the eye of the beholder -och jag tycker Liisa är fin!

Klart du ska skryta när du är BRA! Var du än är!
Ungdomar har väl alltid varit kaxiga, i alla fall medan det fortfarande stänker om öronen, sen brukar dom tagga ner.

Saltistjejen sa...

fasiken vad bra jobbat Taina!!!!! :-)
Haha! jadu gammal och gammal. Man är väl som man är oavsett ålder gissar jag. fast visst kan man känna sig gammal ibland. å andra sidan kan man känna sig jädrans ung ibland också.
Liisa var ju hur cool som helst!
Och Jonas, vad GULLIGT!!! Nu fick han en guldstjärna i min bok! ;-)
Stor KRAM och hoppas ni får en riktigt fin Thanksgiving imorgon!!!!! M hälsar också!

Susjos sa...

Kvinnor är som vin. Vi blir bättre med åldern,så det så!!

Charlie sa ... sa...

Taina! Sister!

Är det min arbetsplats du skriver om? Idag kände jag mig som du beskriver. Min närmaste högra hand är skarp som en kniv, glömmer ingenting, pratar mycket, orädd, har superutbildning och är på väg att gå vidare och ta en MBA, puh.

Nu tar jag fyradagarsledigt och glömmer jobbet för ett tag. Nya tag på måndag, fit for fight. Än kan den här tanten också!!

Och Jonas är keeper ;)

Happy Thanksgiving och skål!

Taina sa...

HeLena
Ja visst är han go, gubben min. Ibland kan han överraska mig på detta sätt. Gulligt.

Liisa älskar ALL form av bus.

Happy Thanksgiving och KRAM

olgakatt
Visst var hon fin och hon hade inga bekymmer att ha kvar dem på sig när vi skulle iväg och handla! Hahahaha!

Ja, de brukar tagga ner efter ett tag. Jag var nog likadan.
Happy Thanksgiving!

Saltis
Talade om för Jonas att han fått en guldstjärna från dig. Han tackar och bockar och är URSTOLT!

Liisa gillade sin outfit igår. Ju mer jag tittar på den så ÄR den cool!

Happy Thanksgiving till er med!!!

KRAMAR

Susjos
TACK! Expert som du är så vet du ju och jag vi BLIR bättre med åren. Hahahaha!

Happy Thanksgiving!

Lotta Sis
Här skall det också tas ledigt i dagarna fyra. Hur skönt som helst. Jag måste ju ladda batterierna så jag blir lika skarp som din högra hand. Men då får de se upp!

Happy Thanksgiving och SKÅL!

Kramar!!