onsdag 14 september 2011

Bara en promenad

Hänger du med Mom?

Dino får följa med!

Hm vad har vi här borta då?

Yay! Jag ska bli "football player"!! Åh nej, tänker en annan och lyckas lura in dottern till en skogsstig istället.

Upptäcker svampar. Konstiga sådana, typ en mörk orange kantarell?

Dino är fortfarande med.

Som tur är finns det tillgång till vatten.

Underbar backe att springa uppför.

Härlig utsikt!

Älskar idrottsplaner. Väcker många minnen.

Lyckligt lottad som har dessa grönområden som "granne".

Efter en promenad i värmen är Dino glad att få ligga och dricka och bada i sin pool. Jag hade också velat ha en pool att ligga och svalka mig i. En fylld med Margarita kanske?

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Fast det hade blivit lite väl klibbigt kanske? En Margaruita-pool alltså. ;-) Iallafall att bada i.
Fin promenad och ja du, Liisa skulle kanske gilla American Football, men det finns ingen tjejliga va?
Ska ni bo kvar i huset nu eller hur har allt gått??
KRAM!!

Annika sa...

Ja, och det är alltid kul att se bilder från ditt närområde!
fina promenadmöjligheter ni har.
Det skulle inte förvåna mig om Liisa skulle få smak för amerikansk fotboll och börja spela!!
Kram!!

Desiree sa...

Nice promenad. Kul att få hänga med. Ha ha Dino ser ut att ha det skönt.
Kram

Taina sa...

Saltis:
Jag hade tänkt göra som Dino, dvs kombinerat pool och drink. Gött serru ;)

Som tur är finns det ingen tjejliga men det står väl inte på förrän det finns en. Liisa är ju ganska bufflig och skulle säkert älska den sporten. Tyvärr. Har ju försökt med balett men det är inte hennes grej. I skolan tycks hon leka lika mycket med pojkar som flickor. Är hon på "skrikhumör" dvs har något som ska ut ut lungorna, ja då föredrar hon pojkar.

Huset ja, det hyr vi fram till sista april. Det blev ju så nära in på vårt beslut om att stanna och ork att leta ett nytt boende fanns helt enkelt inte. Men vi kommer inte att bo kvar i detta. Det är för stort nu när Bella flyttat ut. Men ni kommer väl i höst?

KRAMAR!

Annika
Då jag är sådan usel fotograf med en simpel kamera, så gör sig bilderna inte rättvisa. Det ÄR riktigt fint här och när jag är i det "tillståndet" dvs närvarande så kan jag verkligen njuta av det. Så mycket grönska. Ah!

NEJ säg inte så! Hon får INTE bli sådan, våran lilla LIisa. Hon ska trippa omkring i balettskor. Hahahaha ! Sure.

KRAMAR!

Desiree
Det är som jag skrev till Annika att min kamera i kombination med avsaknad av fotokunskap så blir bilderna därefter. Måste upplevas LIVE.
Dino ääslkar sin pool. Ibland tror jag han önskar sig en större dock men då blir det Farmington eller Connecticut River istället.

Kram kram

Charlie sa ... sa...

Så söt och charmig hon är Liisa, hon har IT. Glimten i ögat. Nice att ni promenerar ihop och har lite upptäcksfärd med Dino!

Kram

alegni sa...

hihi, skön bild den där sista :)
fin miljö ni bor i, så jag förstår att ni valde att stanna ett tag (?) till!
KRAM