söndag 7 augusti 2011

Hem, ljuva hem

Då är vi hemma i Simpan igen. Det tar lite tid att smälta allt och framförallt skriva om det! Men våra två veckor i Sverige var helt UNDERBARA! Nu ska jag bara sortera tankar och bilder. Och det är inte "så bara". När jag vaknade idag vid 4 på morgonen, funderade jag på om vi överhuvudtaget varit i Sverige? Vart tog tiden vägen liksom?

Vi kom alltså hem igår, lördag, och det första jag gjorde var att springa över till en av grannarna för att hämta Dino. Vilket kärt återseende!! Han blev överlycklig och hela kroppen svängde hit och dit, som om den var ledad. Väl hemma springer han in i Bellas rum, men där fanns ju ingen Bella...så ont i hjärtat jag fick och har det än. Det här tar tid och jag saknar henne redan så himla mycket.

I Sverige fick jag lite tid med Albert också. Alltid lika kul och mysigt.

Mina fina, underbara barn!

Nu ska jag dricka min fjärde kopp kaffe och klockan är inte ens halv sex. På morgonen...

5 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Härliga Taina, välkommen tillbaks. Jag har saknat dig på nåt bloggfiffigt sätt. Kände precis som du gjorde när jag kom hem från vårt Sverigemaraton, lustig känsla.
Kram till dig!

Melting Pot sa...

....Och vi har också precis kommit tillbaka och jag undrar var våra 8! veckor hemma tog vägen?
Skolstart i morgon här och vardagen är tillbaka. Kram

(Fina barn ni har!)

Camilla sa...

Stackars Dino! Och stackars er alla för saknaden efter Bella måste kännas ordentligt.
Hur gick det med henne och pojkvännen? Det måste vara hemskt för henne att lämna honom.

Kram

Malin sa...

Fina barn!

Saltistjejen sa...

Fyyyy jag förstår att du saknar Bella! Hjärteont. Hoppas att hon får det bra i Sverige iallafall, skolorna börjar väl snart där?
Kraaam!