tisdag 29 mars 2011

Lite hockey snack

Jag tycks ha kommit av mig med bloggandet. Tiden tycks inte riktigt räcka till. Det får bli lite sporadiska inlägg då och då. Kommentarer är jag kass på just nu, dels att kommentera hos andra och svara på de jag själv fått. Men så det ibland.

Vad är det då som tar så mycket tid? Jobbet, jobbet och jobbet. Och nej, inget besked om intervjun. Bara att de har inte bestämt sig än eftersom det var två bra (!) kandidater. Alltid kul att höra, men samtidigt tycker jag inte det finns så mycket att fundera på!

Just det, hockey var det ju i helgen. Inte vilken hockey som helst utan riktig NHL-hockey med slagsmål redan i inledningsminuterna. Domarna lät dem slåss ett tag, för det verkade visst vara en del av underhållningen? Själv satt jag där och funderade på om jag hamnat på en brottningsmatch istället.

Vi drog alltså iväg i lördags till Westbury på Long Island. Ivriga som få att äntligen få se en "riktig" match. Kändes himla speciellt att gå förbi kön och söka sig till "will call" där biljetterna skulle hämtas, som min släkting lagt ut åt oss. Släktingen som alltså spelar i Islanders. Ja ja, det är väl inte det bästa laget i ligan, men jag tycker det är ganska bra jobbat att få spela i ett NHL-lag. Det är ju inga sopor precis.

Det blev som många sa, dvs skräpmat och öl och en massa rop! Och jag gillade det! Liisa var också inne i matchen och skrek sig hes hon med. Hon tyckte vi skulle räkna skotten istället för målen, för då skulle Islanders ha vunnit överlägset. Men nu räknas ju målen och de förlorade med 1-4 till Flyers.

Då vi var lite "speciella" fick vi även "post game passes" och fick än en gång gå före autografjägare och komma in i kulverten och inte bara det utan även i omklädningsrummet! Lugn, lugn, det fanns inget naket att titta på. Bara halvnaket när vi kikade i massagerummet där ett par spelare låg på britsar med minimala handdukar över the private parts. Intressant rum. Sedan fanns det en som gick omkring i ett litet höftskynke som Bella tittade lite extra efter. Jag? Visst råkade jag se honom, men det var ju bara för att jag var tvungen att slänga med huvudet eftersom jag fick så mycket hår i munnen och försökte skaka av mig det...

Nä nu lite bilder

Utanför Islanders hemma arena (gammal som gatan) Nassau på Long Island.

Inte behövde jag sitta törstig länge...

Pampigt värre!

Nu kör vi igång...

...med lite slagsmål!

Nu mössa i Islanders färger.

Där är han! Nummer 58 och Jesse Joensuu! Go Jesse! Go!

Gissa vem som gömmer sig bakom denna?

Jo en liten glassätande tjej.

Nu vet jag varför jag får så dålig kvalitet på mina foton. Man ska visst ha en stöddig nacke.

Öh? Vad är det här för spelare? Flickor som gör rent på isen efter att folk slängt ner sina kepsar (?).

Här ser vi väl glada ut när vi äntligen fått träffa honom!

Obligatorisk bild i omklädningsrummet (hann inte med killarna i sina höftskynken eller så blev kameralinsen lite immig då)

En nöjd men trött Liisa.

För övrigt kan jag meddela att träningen flyter på bra. Min träning alltså. Igår kväll blev det både löpning och yoga. Idag känner jag mig som en gummisnodd och redo att ta an dagen med miljoner ting att göra.

Go Islanders! Go! Jag menar Go Taina! Go!

11 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh, visst är det kul med hockey! Och rätt lag mötte ni också! ;)

Go Flyers! Hehe.

Kramelikram!

Anonym sa...

HA,HA,HAAA...du måste slänga med huvudet då håret råka komma i mun på dig...HA,HA,HAAA ;) Det är min lillasyster i ett nötskal!!!
Härligt då ni fick vara med om matchen och få träffa Jesse :)
Hälsa alla där hemma och GO TAINA, GO!!!
Kramar, Teija <3

Peter sa...

Så coolt att vara släkt med en riktigt NHL-spelare! Hockey är rätt kul, särskilt när det råder sådan brist på riktig och bra fotboll (soccer)... Tack för sportrapporten!

Charlie sa ... sa...

Läckert! Visst är det kul när man sitter där och kommer in i stämningen? Lite öl på det så...:)

Kram
Lotta

Desiree sa...

Så coolt Taina att ha fått uppleva en riktig NHL match och dessutom ha fått komma bakom kulisserna så att säga och träffa spelarna! Vilken upplevelse! Maffigt med den gigantiska flaggan där på isen. Vad kul att ni fick chansen att vara med om detta.
Gör inget att det blir lite sporadiskt bloggande. Du har ju fullt upp med både jobb, träning och massor av andra aktiviteter. Sköt om dig och ha det bra. Fortsätter att hålla tummarna för att de väljer dig och inte den andra personen från intevjuvn.
KRam!

Marianne sa...

Jag har en sån nacke, det är därför jag är så otrooooligt skärpt : D

Visst är det jobbigt när man måste ta bort håret från ögonen hela tiden!

KRAAAAM!

Saltistjejen sa...

Å jag ÄLSKAR Hockey! That´s my sport!! :-)
Att se NHL-match är skitkul! Men visst är det fysiskt. Inte bara rent sportsligt utan slagsmål verkar helt klart vara en del av "underhållningen".
Jag har varit på 2 eller 3 matcher här i MSG när NY Rangers spelat och det är himla kul!!!!! :-)
Man skriker sig hes haha!
Coolt att ni fick gå in bakom kulisserna!
Kramar!!

Katarina sa...

Så roligt att ha vart där och bakom kulisserna! Jag bra älskar ishockey, jag som är fd. hockey änka..hmm

Hes, det får man med matchen, ingen go match utan ha skrikit och hoppat än hit och dit. men kul är det!

Ha de gott!

Annika sa...

NHL-matcher är stämning, drag och stor show...
Skitkul att gå på en sådan match!!
Jätteroligt!
OCH folk lever sig IN på ett sätt jag knappt sett hemma. OCH lugnt är det efteråt, inga bråk eller så!
KUL med din släkting som spelar där, det är ju ascoolt att spela som proffs i NHL!! Hatten av!!
Jadu, det var en TJURNACKE det, plåtisen med kameran!!
HHAHA!!

NU får ni HEJA på Islanders i fortsättningen, allt annat vore fel!!

KRAMAR!!!

Taina sa...

Nä men Anna, nu hade du skrivfel i slutet, Go Islanders ska det ju vara!

Kramelikram

Teija syrran:
Ja men du vet väl hurdan jag är!!! Kul var det verkligen och Jesse är en så mysig kille! Det var han med höftskynket också...HAHAHAHAHA!

Kram kram

Peter:
Inte alls dumt med hockey. Det var riktigt kul att sitta på läktaren och skrika sig hes. Sedan var det lite underhållande med slagsmålen. Ibland funderade jag på om de inte hade betalt för att fajtas lite.

Lotta:
Lite öl? Några blev det. Och skräpmat på det. Tur att jag inte går på hockey så ofta. Hahahaha!

Kram

Desiree:
Den där flaggan inledningsvis var så pampig och så spelade de nationalsången på det! Mäktigt! Det här kan jag verkligen göra om.

Jobbintervjun gick ju bra men de har visst svårt att fatta beslut. Om jag inte får det så är det ite hela världen. Jag kom långt och så har jag "andra planer" om det här inte går vägen.

Kram kram

Marianne:
HAHAHAHAHA! Har DU en sådan nacke? When pigs fly, skulle vår Liisa säga då.

Ja jäkla hår alltså!

KRAMEN

Saltis:
Det är nog en annan stämning på MSG. Den här arenan är ju gammal och mindre än många andra arenor. Men som förstagångsbesökare på en NHL-match var dög det åt mig. Otrolig stämning var det i alla fall och även barnen tyckte det var himmelens kul.

KRAMAR!!!

Katarina:
Jahaaa, så du är lite av hockeyexpert? Det var verkligen roligt. Jag hade inga förutfattade meningar utan kom dit och rycktes direkt med av alla inne i hallen. Underbart! Kan gå på fler matcher , alla gånger!

Kramar!

Annika:
Ja vilken stämning och det blev ju ite sämre när Jesse, spelade får då kom ju vi in i ännu häftigare stämning. Det finns inget annat än Islanders som gäller nu! Och jag tar också av mig hatten för honom. Det är en duktig "pojk".

Jag antar att du sett flera NHL-matcher under din tid här?

KRAMAR!!!

Anna, Fair and True sa...

Kul med hockey, jag var aldrig på någon match när jag bodde i USA (däremot baseball och am fotboll). Lättklädda tjejer städade upp alltså..? Kul med släkting i NHL förresten!