tisdag 18 augusti 2009

Det är vädrets fel!

Hjärnan kokar. Så brukar Minstingen säga när hon är ute utan keps och solen skiner. För nu GÖR den verkligen det! Min hjärna kokar. Slut med hjärblödningar och härdsmältor. Nu är det hjärnkok som gäller. För det är varmt. Nu snackar vi V A R M T. Det var 23 grader när jag skjutsade Minstingen imorse. Strax efter klockan sju. Sedan kan man ju bara föreställa sig hur resten av dagen blev! Typ 34 grader. Luftfuktigt. SOOOOOOOOL! Inte en bomullstuss till moln syntes.

Inte nog med att det är crazy Tuesday. ALLT skulle hända just idag. Jäkla magnetdag alltså! Klockan 8.00 pip ringde de från tandläkaren och påminde om min tid. IDAG AV ALLA DAGAR! "You haven´t confirmed the appointment and we just want to check...bla bla bla". JAAAAAAAA, jag kommer. Det var ju bara tandhygenisten idag och den forna kulstöterskan är INTE hygenist. Hon är bara tandsköterska. Vad det nu är för skillnad? I have NO IDEA. Det skulle alltså bara skrapas. Jo tjena vilken skrapning. Det gjorde ont. Mycket ont och Rosie hade nog snackat med kulstöterskan eftersom hon tog i för kung och fosterland. Sedan berättade hon om hur viktigt det med tandtråden (som jag använder dagligen) och att det görs på rätt sätt. Dvs gnugga utav helvete! Och lååååångt ner i fickorna. Tandfickorna alltså. Och om jag inte gjorde det så skulle jag få kgrbsvhdnx-sjukdomen. "In English please" bad jag och fick då till svar att det handlade om tandlossning! Om jag får tandlossning så beror det då fasiken inte på mig. Utan på henne så som hon rengjorde ( läs torterade) mig idag.

Efter tortyren fort, fort hem och jobba, jobba. Telefonen ringde, hemtelefonen, och det var från Comcast. De skulle komma och fixa kabel TV problemet. IDAG! Vad är det för FEL på mig?Också på en jävla tisdag. Nu får ni ursäkta, men ibland måste de där fula orden komma ut. Var glad att jag inte svär på finska. Det är betydligt mustigare.

Killen kom. Och han grejade och fixade och donade. Ingen bild. Ingen bra bild i alla fall. Kablarna skulle bytas ut. "So you just do it" tyckte jag. Tjena mittbena. Sedan var den arbetsron borta. Han kom in med världens största borr för att borra ett ynka litet hål. Det blev flera hål dock. Satt och jobbade med ett durr i bakgrunden. Får läsa min rapport imorgon och se hur det blev . Metod-brrrrrr för denna brrrrrrrr-utredning....Typ.

Maken ringde och berättade att han skulle ut på middag med några kunder eller gäster eller vad det nu var. Han kunde lika gärna ha sagt älskarinnan för jag reagerade inte pga hjärnkoket och durret och ont i käften. "Det går så bra så, Isabella tar han om Liisa för jag ska ju på gymmet". Just det! Det var ju Fitness Marathon afton och vi skulle köra två pass. Idag. På en tisdag.

Före gymmet skulle mat åt ungarna (när jag blir stressad blir barn ungar) fixas och DÅ! Snilleblixten Taina räknade ut att Tonårsdotterns franska vän som var på besök måste vara en hejare i köket så han kunde väl hjälpa till med middagen. Han har ju hängt här i 2 dygn nu. Say no more. Och mycket riktigt. Han och Tonårsdottern fixade en god middag och nattade Minstingen. Jag drog iväg på gymmet.

Vilket pass! Två timmar fitness med Groove och Zumba!

Instruktörerna Amy och Linda.
Världens bästa!

Inte en svettdroppe än...

Men här börjar det synas att det är någon som tagit i!
Go Taina. GO!

Här är det tre stycken som är DYNGSURA!
Jag, instruktören Linda och Bill.
Det var gott med apelsiner...

Så tisdagen slutade hyfsat ändå.

Relax Taina. Relax.

16 kommentarer:

alegni sa...

uh, jag minns värmen där i new england - inte direkt något jag längtar tillbaka till även om jag annars trivdes där!
öh, jag önskar jag hade hoppat över stycket om tandsköterskan - att läsa sådant brukar ge mig mardrömmar. å andra sidan har jag just vaknat, så kanske jag hinner bearbeta historien i vaket tillstånd, så att jag för sova lugnt nästa gång jag sluter ögonen.
ah, jag önskar jag hade lite av din motionsiver. fast jag var faktiskt ute o stavgick på måndag kväll. en hel timme ;)
kraaam!

Mamma J sa...

En hel vecka kvar till nästa tisdag ;-)

Mia sa...

Du och tisdagar har verkligen en speciell relation! :-) Allt som kan hända händer! Ett fitness marathon låter både väldigt jobbigt men framförallt roligt. Jag tycker om gruppträning för man blir sporrad att kämpa lite mer hela tiden. Kram!

Annika sa...

Du är för skön med dina supertisdagar...Märkligt att allt ska hända då.
Var det den där kulstöterskan till sköterska som var ryska? Inte konstigt om hon vill plåga en finne lite då, hehe...
DU ser iallafall himla glad och fräsch ut!! Ingen kan ana att du haft en supertisdag.
OCH ja, nog är det varmt...och ingen bättring synes heller.
KRAMAR!!!

mammigranten sa...

LÅter som ännu en fartfylld tisdag.
Vilket härligt träningspass, men det lär dröja innan jag tränar i grupp tror jag...
Hoppas denna dag blir lugnare för dig.
Kram

Taina sa...

Ingela:
Stackars dig! Det var INTE meningen at skrämma upp någon, men den här tandsköterskan jag nämnde, hon är ryska och ganska så hårdhänt. Men de flesta är mjuuuuka och lugna. Känns det bättre nu?

Stavgång är ju kanon! Go Ingela! Go!

Kram

Mamma J:
I know! Och nu ska jag vara förberedd. Har sagt det förut dock. Men vi kan ju alltid hoppas att det blir annorlunda. Inte ett enda möte ska jag boka in. No way :)

Mia:
Jag fattar inte riktigt denna relation. Kanske jag har fått det på hjärnan helt enkelt. Det kanske är lika mycket de andra dagarna. Det som rör till det ofta är ju at jag ska iväg så tidigt på mitt pass och det tar en evighet att köra genom "byn" pga alla trafikljus, vägarbeten och långsamma amrisar.

Gruppträning är bra om man behöver inspireras. Jag gillar at träna själv också. Men just Groove och Zumba MÅSTE någon instruera och motivera. Annars funkar det inte tror jag. Det finns Zumba dvd att köpa men det skulle jag aldrig göra. Jag vill ha den där gruppkänslan. Har ni Zumba i Gbg?
Kram

Annika:
Fatta! Dessa magnettisdagar. Det är nog bara att börja acceptera det hela. Jag tror att när jag bokar olika saker så tänker jag ofta att det är bra att ta det i början av veckan, dock inte måndagar...så då ligger tisdag nära till hands. Måste tänka om. MÅSTE!

Ett sånt här pass får mig verkligen att slappna av! SÅ skönt. SÅ kul!

JAAAAA det är ryskan. Gulp jag såg henne dock och hon log lite så där finurligt du vet. Nästa vecka ska jag dit igen och då ska de fixa en gammal lagning. Igen. OCH DÅ BLIR DET NOG HON! Ska nog ta mig en jäkel innan. Hahaha.

Varmt, varmt men imorgon har de lovat ett par regndroppar iaf. Skönt.

Kramar!!

mammigranten.
Fartfylld är ordet! Både positivt och mindre positivt. Mest positivt. Jag vill ju att livet ska vara fartfyllt och den dagen det är dags att lägga sig six feet under så ska det ske med en sladd!

Gruppträning är kul. Prova!

Kramar

Anne sa...

Jag säger som Annika, du ser superfräsch och pigg ut så svårt tro att du haft en supertisdag :)
Låter som roligt pass, vad går du till för gym? Är det nåt av de här kedjegymmen (LA Fitness, 24h Fitness och allt vad de nu heter)?
Jag tycker de är lite tandpoliser här, det var inte länge sen jag var men nu har de redan börjat ringa och prata in sina automatiska meddelanden om att det är dags igen att boka en tid för "cleaning". Jag har fått flera meddelanden nu om att det är dags, de är verkligen på.

It´s all about me sa...

Vad duktig du är med träningen! Verkligen Go Taina. Go! :)

Hanna sa...

Oj, vad du ar duktig som anda gar ivag och tranar! Jag hade definitivt tyckt att "nu nar den har dagen blev sa mastig sa maste jag nog vara hemma och ta igen mig lite..."
/Hanna

Saltistjejen sa...

Hahha! jag tycker dina tisdagar verkar vara rätt fartfyllda. typ alltid.
men för min del är det ju roligt eftersom jag slipper din stress men kan läsa roliga och innehålllsrika inlägg här i bloggen, hahaha! :-)
Själv tycker jag det varit en lite busy dag idag också. Och imorgon blir det också det för jag ska följa med M och E till flygplatsen. men vill hinna jobba lite först.
Stor kram snygging!!!

Taina sa...

Anne:
Tackar! Jag gör mitt bästa :)
Gymmet heter Healthtrax och jag vet att det är en kedja häromkring. Ingen aaaaaning om hur stort det är. Men bra är det iaf.

Hos min tandläkare har vi 6 månader mellan varje sk cleaning. Det är lika bra att gå dit. Hoppas det gör någon verkan bara. Kanske jag ser ut som en riktig amerikanska snart med ett stort vitt leende :D

It´s all about me:
Tackar! Jag försöker hålla igång så mycket som möjligt. Älskar att träna och mår så bra av det :)

Hanna:
Hahahaha! Jag är inte den som tar det lugnt i första taget. Full rulle kanelbulle.

Saltis:
Vart ska de då? Åker de till Svedala nu??? Har jag missat något nu? Måste kolla din blogg!!!!!!!
Snygging. Ska du säga !!!
Kramisar
Pssst Hoppas vi ses snart igen:D

alegni sa...

jo tack, mycket bättre :)

anna of sweden sa...

Phew. Jag får lite hjärtklappning bara av att läsa ... :)

Anna, Fair and True sa...

Det är lite komiskt hur allt verkligen händer på tisdagar i ert liv! :) Vad bra att franske pojken kunde laga mat! Perfekt!

Anna, Fair and True sa...

Vad är groove förresten?

Taina sa...

Anna, Fair and True
Kolla här
http://www.bodytrainingsystems.com/pages/bts_programs/GroupGroove.htm