söndag 22 juli 2018

Semesterfeelings

NU njuter jag! Äntligen är vi i vårt paradis, Thousand Islands igen. Vi bor som vanligt på ön Wellesley Island, där allt känns så hemvant efter så många år. Varför byta bort till något annat då vi älskar det här stället. Önskar att vi hade något eget här. Kanske en dag. Who knows.

Idag, söndag, regnade det på morgonen, men efter en stund tittade solen fram och jag stack ut på en härlig löprunda på grusvägar. Älskar att springa på grusvägar, omgivna av tät skog. Och en jävla massa mygg! Vet ni att din löpning blir en sorts krigsdans här? Jag spurtar (för att komma bort från mygg), jag fäktar med armarna (för att få bort myggen), jag gör russian twists (för att kolla om myggen är borta) och så där håller jag på. Tills jag är helt slut och vänder tillbaka "hem". Dansen upprepar sig och Liisa och Jonas undrar vad jag varit med om. Ser ut som en finsk krigare. Med hakan lite framskjuten och musklerna upp-pumpade. Dagens träningspass liksom.

Här använder jag aldrig duschen. Och NEJ, jag är inte äcklig av mig. Men har du hela St Lawrence floden vid dina fötter, så bär jag med mig schampo och tvål ned till bryggan där jag hoppar i vattnet och tvättar av mig. Med bikinin på såklart. Men jag ska avslöja en sak för er...shhh, jag drar ned bikinibyxorna och låter floden skölja av mig "down there". Rent och snyggt. Hepp!

Nu kaffe och bok. Ha det!

Ophelia vill gärna ligga nära Dino i bilen. Bästisar.

Underbart!



Den här tjejen alltså! 

Här är en som njuter med ett glas bubbel. 

SÅ lycklig!

Dino stormtrivs han med.

De har skaffat en hängmatta och DET gillar jag!

Summer nights...

Inga kommentarer: