lördag 29 april 2017

En vecka

Och katten är kvar. Ophelia alltså. Ja, vad trodde ni? Jag måste medge att det är riktigt kul, för hon är ett busfrö utan dess like. Dino tycks tycka det är kul han med. Inte för att han "säger" något, men nu har han ju sällskap på dagarna när vi jobbar eller är i skolan.

Idag lördag blir det gräsklippning. Igen! Jag vet, det växer så det knakar. Sedan ska jag faktiskt plocka undan påsken. Lite sen som vanligt men inte lika sen som för ett par år sedan då en julgran (på altan) stod framme ända fram till påsk. Det ni. Det kallas för att prokrastinera.

Annars så bestod veckan av tandläkarbesök för en annan. Jävla popcorn säger jag bara! Japp, en tand gick sönder! Tandsköterskan Tatjana från Ryssland var där. Ni vet den där som jag är livrädd för! Jag har hellre 10 borrar i käften än att ha henne i min närhet. Hon tyckte jag kunde komma hem till hennes garage så skulle hon ta hand om tanden! Typ dra ut den eller något? Som tur var kom snälla Herr Tanddoktorn in så jag slapp oroa mig för att hon skulle kidnappa mig. Hon är typ dubbelt (om inte mer) större än vad jag är.

Nä, nu har jag inte tid att sitta här. Men lite blandade bilder ska jag väl kunna bjuda på.

Liisa med sina kompisar 


Jag in action på jobbet där jag "coachar"

"Efterbörden" av zucchini. Konst?

Min lilla odling


Och så den där jäkla påsken som hänger kvar hos Olssons!



2 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Katter är kul och trevliga, mysig som tusan. Och dessutom enkla som husdjur!

Anonym sa...

jag har oxå kvar påskriset i hallen
����/MrsKidman