söndag 28 december 2014

Då har vi kört igång

Årets, eller säsongens, skidåkning har kommit igång. Det innebär NO MORE SLEEPING IN för Liisa. Inte för oss heller, eftersom Liisa inte har körkort än. Av naturliga skäl.

Det är träning varje lördag och söndag och dessutom en Christmas Camp som pågår från den 29 december till den 2 januari. Inget vinterlov här inte. Upp i ottan, käka frukost, fixa matsäck, dra på skidkläder (i alla fall underställ) och packa bilen. Vroooom iväg till Butternut. Tar ca en timme. För Jonas 50-55 min. För mig 1 h 10 min. Go figure.

Det här är alltså Liisas andra år i deras program som kallas för Interclub. Det innebär första "riktiga" tävlingsgruppen och du måste vara medlem i USSA, US Ski and Snowboard Association för att kunna delta i tävlingar. De tränar från 9 till 14.30. Varje helg. Vad gör en förälder då? Jo slänger sig nedför backarna själv såklart. Och som ni redan vet är jag ju inget proffs på det här så det lyder typ "Se upp i backen för finska attacken"!

Igår var det första träningspasset och vädret var uruselt för en skidåkare. Vissa backar var stängda pga för lite snö. Alldeles för varmt med andra ord. Och den snön som fanns, såg dessa snowboardare till att skyffla undan med sina förbannade brädor. Swisch, swisch och sedan sitter de på sina rövar. MITT I BACKEN!

Idag, söndag, åker jag inte med. Ska på möte angående kommande uppsättning av Peter Pan, där Liisa ska spela Tinker Bell. Manuskript ska delas ut och sedan blir det en massa snack om vem som kan ställa upp och hjälpa till med diverse saker. Ska träna på att säga NEJ framför spegeln innan jag drar dit...

Samling

Här drar hon iväg, vår lilla skidåkerska!



Jonas gör sig också beredd. Ingen bruten fot den här säsongen.
Ett löppass kommer att sitta bra nu för mig. Ha det!

2 kommentarer:

Desiree sa...

Kul med skidåkningen för Liisa. Vad duktig hon är som tävlar. Lite trist om det är för varmt och inte tillräckligt med snö men man får hoppas på att det kommer mer kyla och mer snö. Du lär säkert bli riktigt duktig på skidor med tanke på att det blir många helger och många timmar att öva medan Liisa kör. Det är ju bra träning också för benen.
Låter nästintill som ett heltids jobb med barnens aktiviteter av olika slag. Dock härligt att kunna vara ute och njuta av solen vare sig det blir skidåkning eller ett löppass.
Kramar och lycka till med nej-övningen.

Anonym sa...

Heja Liisa!!! Moster hurrar för att du är så otroligt mångsidig och duktig på att åka skidor redan :)) Next; Liisa "Pärsson" ;))
Nå, duktiga ni gamlingar också...speciellt den där "finnen"!
KRAMAR TILL ER ALLA <3