tisdag 19 maj 2020

Underbar årstid

Men guuuud så jag gillar den här tiden på året! Tiden före den höga luftfuktigheten. Det är fräscht, härligt grönt med inslag av färger från alla sorter av blommor som blommar nu. LOVE IT! Men. Nu börjar också den eviga kampen mot OGRÄS!. Jag vägrar att använda kemikalier som jag ser att vissa grannar använder. De går med en dunk på ryggen och sprutar tamejfan gift rakt ned i marken. Blir så förbvannad så jag har lust att springa över och slita undan mackapären och slänga den i backen.HUR tänker folk egentligen?

Nä, böj dig ned, sätt på en bra podcast och rensa. Och lite ogräs här och där har ingen dött av.

Vad har hänt annars då? Jobb, plugg (för Liisa) och hemmahäng. Dvs alla dagar ser mer eller mindre lika ut. Vet knappt vad det är för veckodag om jag inte skulle jobba.

Håller förresten på med en liten cleansing av mig själv just nu. Liisa hänger på. Räknar mina "macros" och har också lagt till ett hårt träningsprogram. Liisa tränar mer än jag. Hon har verkligen blivit en träningsnörd. Vilket är bra för henne. Dels för allt pluggande som sker vid datorn och för hennes tics. Ja, Liisas tics har faktiskt blivit värre. Hon lider inte så mycket av det själv och hennes vänner tar det med ro och skämtar om det ibland. Vi har ju vetat att det varit något genom åren, men nu syns det tydligt, vilket visst är ganska vanligt i denna ålder och Coronan gjorde det inte bättre precis.

Liisa är ju inte speciellt rädd av sig men innerst inne finns en oro för vad som pågår i världen och dessa tankar bidrar till "tickandet". Vi går på utredning och nu blev ju allt fördröjt pga den där jäveln. Viruset alltså.

Nu blir det träning och sedan jobb heeeeela dagen.

Älskar isbegonier. Ser lite futtigt ut nu men vänta ska ni, så kommer det bli som ett hav!



Liisa fick sin träning i helgen genom att lyfta dessa klumpar. För stark är hon!




Kolla mina "guns"

1 kommentar:

Annika sa...

Håller med dig Taina, ner på knä, på med en PODD eller ett radioprogram och RENSA!!! Det blir lite terapi över det också, dessutom blir det snyggt. Omedelbart resultat.
BOOM!
Ja, somliga verkar köra Round Up så det står härliga till ...
MORR.

Håller Liisa på med teater nu? Ja, alltså inte NU precis, men då de har skola som vanligt? Vet ju att hon var väldigt duktig och gillade det.


OCH ja, det är en ljuvlig tid nu innan luftfuktighet och hetta slår till. OCH dessutom är grönskan ännu ljusgrön. Älskar det.
Hos er är det förstås ännu mer ljusgrönt än här i Northern Virginia. ja, det är bara att njuta.

OCH absolut, EFF OFF Corona. DET räcker nu, det räcker mer än väl.

Kramar!!!