tisdag 17 december 2019

Överraskning

Oj som jag överraskade Liisa! Trodde nästan hon skulle börja gråta, för så rädd var hon i lördags när jag väckte henne. Tänk om jag hade haft kameran då och tagit en bild. Hennes ögon var stora som tefat.

Vi tar det från början.

Som ni vet så fyller Liisa år på självaste julaftonen. Jag vet. Inte så kul. Inte om man frågar henne. I alla fall så bestämde jag mig för att göra något kul FÖRE självaste Dagen i år och det var en överraskningssresa till New York City. Och inte nog med det, hennes bästa kompis fyllde nämligen 16 år den 13e december och därför var också hon och hennes mamma med.

Både Liisa och Katherine hade alltså ingen aning där de satt i bilen vart vi var på väg förrän vi anlände till NYC. Där talade vi om för dem att det blir både övernattning och Broadway-show. Samt lite shopping. Tjejerna var överlyckliga!

Nu råkade det vara Santacon i stan och det var tomtar ÖVERALLT. Först fattade vi ingenting men till slut trillade poletten ned. Skulle givetvis ha tagit bilder på dem men jag var så fascinerad av alla tomtedräkter att jag helt kom av mig. Gick omkring och gapade. Det gör man när man är i NYC. Det finns SÅ mycket att se. Ibland måste jag hålla för ögonen så de inte trillar ur och hålla upp hakan så inte den ramlar ner i backen.



De bästaste vännerna sweet sixteen




Rockefeller Center

Tomtar på vift

Rockefeller center




Isrinken vid Rockefeller center


Min fina väninna




Vad händer här då?

Där inne gör sig nyhetsankaret Willie Geist redo


Stackars hund



Tomt ganska tidigt på morgonen





Cyklande Tomtar

Si där! Någon som sticker ut!



4 kommentarer:

Uffe sa...

Så fiiint!
Vilken överraskning för Liisa!
Den glömmer hon inte bort. Någonsin.
Jag har nästan lyckats trycka in mina ögonglober bakom glasögonen igen, fått fast munnen och fått igång pekfingret. Tack,tack för New york-rundan!

Säger
Karin som kallar sig Uffe nu för tiden

Humlan sa...

Vilken fin och bra överraskning till två tonåringar (eller till vem som helst faktiskt).
Jag tror att jag skulle behöva någon som ledde mig runt i den stan, förbi alla hinder och på rätt väg medan jag skulle vara fullt upptagen med att titta på allt och alla. Annars skulle jag förmodligen gå rakt på både människor, djur och annat, för att inte tala om risken att bli överkörd.

Annika sa...

VAD härligt.
Underbar överraskning. Liisa kommer inte att glömma detta.
Jag blir ALL warm and fuzzy inside när jag läser det du skriver.
Jag ar också varit i NYC under SantaCon. Det är ... speciellt ... haha. Tror inte barerna var sådär jätteglada över det hela.
Vilka fina bilder, Taina, av en härlig helg!
Kramar!

Taina sa...

Uffe, jag menar Karin
Hahahaha, du skulle ha tagit en bild på dig själv. Hade varit roligt att se.
Ja du, Liisa bör vara glad efter denna helg. Bör nu få priset som Mama of the year. Eller vad tycker du?

Humlan
Hahaha, det är bra om man har någon sorts koll när man går i den staden. Speciellt före jul och när det är Santacon (typ tomtens dag). Men det finns mycket att se, det kan jag lova!

Annika
Det hoppas jag verkligen inte! Att hon glömmer detta. Jag bör ha nåt pris eller hur? Hahahaha! Visst är det en speciell stad. Det är alltid något som händer där. Barerna är nog vana. Men vilka köer det var då till alla restauranger!!! Hualigen. Men vi hade tur. Gäller att ha vassa armbågar, blink, blink.
Kul att du gillade bilderna!
Kram kram