söndag 8 december 2019

27 år

Mitt mellanbarn har blivit 27 år gammal. Men vänta nu, hur gick det till? Och hon är dessutom mamma? Jag hänger inte med! Vi säger ofta att tiden går så fort, men hallå, ärligt alltså - vad har hänt? Det jag kan säga om mitt mellanbarn, Bella, är en av de mest snälla varelser jag vet. Hon är inte som oss andra i familjen. Vi är högljudda, tar plats och kan vara allmänt dryga, om jag får säga det själv. Men Bella, hon är tystlåten, snäll, otroligt omtänksam, stor djurvän och en underbar mamma.

Veckan som gick, tillbringade hon i Idre med fästmannen, Victor (som var med i en avancerad utbildning för skidinstruktörer), sonen Maximilian och hundarna såklart. De hyrde en liten mysiga stuga där de satt och myste på kvällarna vid braskaminen med varm glögg.

Så min fina, söta Isabella, stort grattis igen på din födelsedag.




3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det märkliga är att barnen blir lika gamla som dina mammor. Samtidigt. Otroligt men precis så är det! Grattis till mellanbarnets födelsedag, lite sent men.....

Äventyret framtiden sa...

Sina....

Taina sa...

Bettas
Tack snälla. Det är nog livetsgåta det där. Min pappa funderar också på hur det kommer sig att jag blivit "så gammal", hahahaha!