lördag 7 december 2019

Bråda tider

Jorå, jag finns kvar och kikar in då och då. Men där stannar det typ. Har inte lämnat avtryck hos någon och inte hos mig själv heller. Jag springer nämligen omkring som en liten tomtenisse (eller nissa) och förbereder inför julen! Och nej, det är ingen stress för mig för jag ÄLSKAR julen! Granen är på plats, de flesta julklapparna inhandlade OCH inslagna, pepparkakshuset är bygg, och blev jättefult, lussebullar bakade. Ja men ni hör ju! Fan vad bra jag är (och klappar mig på axeln).

Imorse skjutsade jag iväg Liisa till skolan trots att det är lördag. Där väntade bussen med flera nervösa "debattörer". De ska nämligen iväg och tävla igen. Mig veterligen erbjuder inte svenska skolor detta? Osäker dock, men jag tycker det är ett kanonämne och att de sedan får TÄVLA i det är ju grädde på moset. Vänta nu. Grädde på moset? Säger man det och om så är fallet, vem fan har grädde på moset?

Just det, vi har ju "firat" Thanksgiving också. I år blev det inget Thousand Island tyvärr. Huset är ju "winterized". Vi var hos våra fina vänner Bob och Darlene istället och det var både trevligt och gott. Inte nog med det, jag fick med mig Jonas på Black Friday för första gången sedan vi flyttade hit! Well, efter en timme och fika på Barnes & Nobles ville han hem. Då hade han fått nog, hahahahaha!

Om jag gjorde fynd? Det vette fan, men jag brukar ändå ha detta som tradition och göra mina julklappsinköp. Inte för att det blir många klappar men det är mysigt att vara ute och komma in i The Christmas Spirit.


Hemma hos våra fina och äldsta vänner här i USA på Thanksgiving

Mat, mat och mat. That's what Thanksgiving is about

Fina Darlene


Här är gänget (Jonas bakom kameran och det syns ju med tanke på suddigheten)



Nu börjar det likna jul i vårt hus!

Skulle ta en trevlig "julbild" när pepparkakshuset skapades. Men vi måste ha det fulaste huset och inte nog med det...

Jonas hade nån gammal skittröja på sig med HÅL i. Suck.

Den här katten alltså. 




Bevis på mina lussebullar! 

Visst ja, vi har ju haft "Snow Day" då skolorna var stängda. Barnen brukar gå ut och bygga snögubbar men Liisa tyckte visst det var badväder.

Och här är Liisa imorse på väg till debattävling!

Inga kommentarer: