tisdag 2 februari 2016

Jodå, jag är kvar

Hemma idag. Känner mig trött och sliten och febrig. Ett par dunderpiller gör att jag kan sitta uppe och blogga ett par rader. Det var ju ett tag sist. Men tiden efter jul och nyår har varit minst sagt crazy. Helgerna är som ni vet fullbokade med skidåkning. Från lördagmorgon till söndagkväll. Varje veckoslut i 10 veckor. Bara att bita ihop.

I all fall så kan jag bara säga att vår julledighet var den bästa på lääääänge! Jag bara njöt att få vara hel igen. Alla hemma samtidigt. Liisa var i sjunde himlen hon med. Det var inte lika kul när de åkte dock. Men nu ska vi minnas det roliga och inte sitta här och sörja!

Som sagt var så kom ju Bella först. Jag hämtade upp henne i Boston, på Logan airport. Mycket smidigare att köra dit än till Newark.

När jag fick se henne komma ut, så brast det. Jag bara grät och kramade och pussade henne. Sket så fullständigt i omgivningen. Värmen liksom spred sig i hela kroppen när jag fick hålla om henne. Min fina, fina Bella. Dagarna innan jul så pysslades det och vi shoppade och åt och drack gott. Sedan kom ju Albert också. Lika härlig känsla att få krama om honom. Jag var hel igen. Att vara mamma måste vara den underbaraste känslan som finns!

Julen firades hemma hos oss och så som sig bör, var ju Darlene och Bob inbjudna. Men innan de kom, så firades ju en 12-åring i huset. Och ja, jag gav med mig, det blev en iPhone6S. Suck.

Nu kör vi bilder:


Som ni vet så blev vi ju med Elf on the shelf och jag var i extas varje kväll för att göra iordning lite bus varje morgon innan Liisa vaknade.

Kul att pynta till jul. Inte lika kul att ta bort det senare...

Kärt återseende!


Bella och jag shoppar. Ja inte granar då. 

För mycket pepparkakor? Ja då kan man spy!

Bella följde med mig en kväll på Secret Santa med en del arbetskamrater.

Oj då!

Besök på Black Eyed Sally's!

Bella och jag rumlade runt en kväll.

Nä men!

Mera shopping!



Vårt pepparkakshus!


En nyvaken 12-åring!

Mina fina!

Glöggtime!



Liisa med sina nya Cat Ear Headphones

Obligatorisk bild!

Juldagen hos Bob och Darlene. Liisa med grannens barn.

Christina och jag på juldagen

Darlene och Jessica


Fråga mig inte vad de håller på med...

Jessica och Christian



Pust! Orkade du komma ända hit så vill jag ge dig en applåd! Hepp!

4 kommentarer:

Desiree sa...

Trist att du kanner dig sjuk. Men massor med fina bilder fran ert harliga julfirande. Helt underbart att ni fick vara tillsammans hela familjen! Det ar ju inte précis varje dag och aven svart att fa till med jamna mellanrum. Forstar att din lycka maste varit fullkommlig. Sa himla harligt!
Hi hi kan fatta Liisas lycka over sin fodelsedagspresent. Bella ar sa snygg, hon bras val pa dig :-)
Krya pa dig Taina.
Kram!

Annika sa...

GARVAR åt vad du utsatte The Elf on a Shelf för. Men vad fasiken, det går ju inte att låta bli. Han liksom tigger ju om det #elfabuse
KOMISKT!!!

ÅÅÅ vad fint och känslosamt på Logan Airport när Bella kom. UNDERBART!!!
Och sorgligt när de for.
USCH, medaljens baksida.

Julen känns avlägsen nu.
OCH ja, visst är det ett hästjobb att plocka bort den.

Krya på dig!!!
KRAMAR!!

Anonym sa...

Tittat på "bildreportaget" på Tiinas FB och insta. Härligt med julen och alla dina barn samlade❤❤❤Snacka om att känna sig hel med hela familjen samlad💞
Underbara foton och underbara ni allesamman💗
Hoppas att du tillfrisknat.
Kramar i mängd och massor till er alla😙

Malin sa...

Härlig jul! Vad kul att alla barnen kunde vara hos er samtidigt.