fredag 23 januari 2015

Vad jag gör?

Ja ni, gott folk, vad GÖR jag egentligen nu för tiden? Känns som om jag jobbar. Dygnet runt. Det är väldigt mycket som ska göras i det nya jobbet innan allt har "satt sig". Organisationer som ska fastställas, nya ledningsgruppen som ska lära känna varandra, åka runt och introducera sig själv. You name it. Och det är kul! Trots att jag flänger runt just nu.

Helgerna är ju inte lugnare direkt. Då har vi ju skidåkning för hela slanten. Från lördag morgon till söndag kväll. Men vet ni, det GÅR bra! Förra helgen var jag skidinstruktör till och med. Ja ja, jag utsåg mig själv, men vad fan gör det. Det var nämligen en dam som plötsligt bestämde sig för att åka upp i liften för första gången efter att bara ha åkt sk "magic carpet" och tagit sig nedför barnbacken. Nu skulle hon visst prova något annat och nog fan gjorde hon det. Att hon inte slog ihjäl sig är en gåta. Själv blev jag lite öm efter hennes åkning. Hon bestämde sig nämligen för att följa efter mig och varje gång och inte kunde få stopp bad hon mig stå still så hon kunde åka in i mig! Det ni, det är kamratskap det! Vid ett av dessa "stopp" flög skidor och stavar all världens väg. Men hon var lika glad för det.

Jag har har avsagt mig instruktörstiteln. I alla fall i skidåkning.

Jonas och Liisa då? Jorå, de luffar på. Jonas i sitt nya jobb som företagsägare. Japp, han har startat eget och det går som tåget! Liisa hon "skidar" och spelar teater. Däremellan försöker hon göra läxor. Peter Pan och Tinkerbell övar och övar och kläder till föreställning är på gång. Det saknas lite accessoarer än, men det kommer.


Klart! Slut!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Åh vad fin Liisa är i sin Tinkerbell dräkt. Ni är verkligen en aktiv familj med många järn i elden. Vad kul att Jonas har bestämt sig för att starta eget och att det också gra bra. Stort grattis! Hoppas du trivs bra med nya jobbet även om det är mycket att göra. Hellre lite för mycket än lite för lite är mitt motto. Beundrar ditt mod att hoppa in som skidinstruktör men en kul grej att prova på. Ha en skön helg även om det inte blir en lugn helg.
Kram!

Anonym sa...

Hej på er hela familjen AKTIV ;))
Liisa-Gulle i sin Tinkerbell dräkt är bara för underbar!!! Liisa is my girl <3
Å du då, kära lillasyster, du är makalös! Nytt jobb med ALLT vad det innebär och däremellan skidinstruktör...Ha,ha,haaaa! Filmade ingen? Skulle gärna ha sett dig och "Tanten" då hon skulle ha det stoppat, voi vitsi, sa finnen ;)
Beundrar även Jonas med att våga på med eget företag, Heja Jonas!
Trevlig skidhelg och ha det så kul i backarna :)
Kramar från Malax <3

Christina sa...

Oj oj vad mycket roligt som händer i er familj!! Nytt jobb för dig och eget för Jonas. Kul!!!! Och lycka till bägge två! Kanske ska du lämna det där med skidinstruktör till någon annan. Någon som är byggd som en "ladugårdsdörr" och kan ta emot tanter som inte kan stanna!
kram!