onsdag 12 februari 2014

Ja men nu får det väl ändå vara nog!



Fan, fan, fan, säger jag bara! Nu får det verkligen vara nog med snow storms och sleet och KAOS! Vad ÄR det för vinter vi har! Kan det liksom aldrig vara normalt, lite lagom, i detta land? Varför ska det alltid överdrivas? Om det snöar så kan det väl bara snöa. Varför ska det läggas till vindar och miljoner flingor, stora som fotbollar, som dessutom är tunga som bowlingklot? Med detta stängs skolor, vägarna blir livsfarliga, trots att jag har bra däck. Det är alla andra som inte tror att de behöver bra däck.

Ingen bra morgon med andra ord. Kallt i huset är det också. Dessa amerikanska hus, byggda på 60-talet, byggdes under tiden då oljan i stort sett var gratis. Naturgas som vi har idag, hjälper ju inte speciellt mycket eftersom isoleringen suger och det är som att ha stora hål i väggarna på vissa ställen i huset. Att ha minusgrader i flera veckor (känns som månader nu) i sträck kyler ned hela huset och det är nästintill omöjligt att få det varmt. SKIT OCKSÅ! Och jag gillar INTE att frysa. Inte hela tiden i alla fall.

Nu varnas det alltså för den STORA stormen imorgon. Igen. Affärerna kommer att tömmas på bröd, vatten och toapapper. Toapper? Jaaaa, kan ni fatta att folk tycks skita mer under stormar. Varför skulle de annars köpa så mycket toapapper? Isolering?

Ont i kroppen har jag också. Men det är en skön känsla, för det kommer från träningen. Något som är bra i alla fall.

Nä nu ska jag dra till jobbet snart. Ni får ha det. Och grattis till er i Svedala som tycks ha en värmebölja, I alla fall om vi jämför med vad vi har.

Sur? Jag? Tacka fan för det!

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

JAPP ny storm! Och du jag är sååå LESS!!!!!! Hu! Hoppas ni får behålla strömmen iallafall. Här är ju ofta DET problemet inte så stort ändå. Som för er utanför de stora städerna.
Stay Warm!
KRAM!

Christina sa...

Men nu får det väl ändå snart vara nog!! Jag förstår att du är trött på stormar, snö och snowdays. Ordet "lagom" finns ju inte på engelska.... Var rädda om er, hoppas ni får behålla strömmen och att ni har tillräckligt med toapapper!!
Kram från ett blåsigt men vårligt Tyskland
(sorry..... ;))

Annika sa...

JAPP, och effing AMEN!!!
VET inte ens om vi törs resa. Här snackar de luddiga siffror, allt från 8-20 inches. Herregud.
Det blir ju som Snowmageddon 2010 om det blir 20 inches. GAAAHH!!
Så jädra ledsamt om vi inte kan komma till Harrt och Uconn och göra de auditions vi ska göra. SATAN! Ja, förlåt…
Har egentligen inget emot stora snöstormar, men fan jag vill inte ha dem när vi ska ut på långresa.
OCH så vill jag ju komma till SIIIIIMPAAAAN som vi har bestämt.
Vi avvaktar, och ser…
Ja, och varlfr kan det inte bara snöa lite normalt stilla och vackert en dag?
Varför ska snön DUMPAS då den kommer?
Amerika…ALLT är större, tom vädret.
Kramar från en uppgiven själ….

Desiree sa...

Aj då inte kul med denna stränga vinter ni har. Det vore ju en annan sak också om dina trakter var rustade för sådana här vintrar men eftersom man inte är det så blir det ju kaos också för varje snöstorm. Ja Amerikant är ju inte känt för att vara lagom på både gott och ont. Allt är ju trots allt lite större, och lite mer.
Hus byggda på 60-talet? Hmmm vårt hus i AL var byggt på 90-talet och det var ett fuskbygge utan like. Huset läckte värme eller AC luft som ett soll. En glas fönster och ingen isolering mellan köksgolvet och garaget. Helt uselt ur energisynpunkt. Man bygger liksom dessa fina McMansions som ser jättefina och imponerande ut på utsidan men sedan är det ju ganska mycket si och så med byggkvalitén. Jag hoppas att stormen trots allt lugnar sig något så att du kan komma iväg till jobbet.
Kram!

Ann sa...

Jag skrattade högt om din toalett pappers teori. Gud så roligt. Javisst är de helt tokiga på att köpa TP i mängder.
Var på affären tidigt i morse för något icke storm relaterat och det var kaos...sjukt
Stay safe (and warm)