lördag 12 oktober 2019

Lite blandat med homecoming, Halloween och avskedsfest

Tjohoo, alla mina miljoner läsare. Fan, man skulle ha blivit influenser alltså. Med så många följare. Nu fick säkert någon kaffe i fel strupe. Host host.

Jag sitter här i en av våra recliners som jag VÄGRADE att ta in i vårt Lake House (mycket svengelska här) och bara njuter av tystnaden. Druckit mitt morgonkaffe kl 5.30 redan. Fortfarande mörkt ute så jag hade Dino i koppel på hans morgonpiss. Annars är jag rädd för det där piggsvinet som plötsligt dyker upp runt hörnet och Dino som inte är den smartaste varelsen på jorden, har ju glömt bort incidenten med typ 30-40 piggar han ådrog sig vid hans första möte med svinet. Piggsvinet alltså.

Förra helgen var det den årliga Homecoming på Liisas High School. Som det planeras, fnittras, shoppas och göra-sig-iordning en halv dag för denna tillställning. Allt börjar med en amerikansk fotbollsmatch mellan två high school-lag. Det sker på en fredagkväll. Dagen efter är det alltså den stora homecoming! Ett måste att gå på. I alla fall för Liisa och hennes kompisar. Jonas och jag var bjudna till en kollega samma kväll. Han skulle in i det militära igen och vara borta ett helt år!

Japp, ni vet ju att snart är det dags för Halloween, som jag lärt mig älska sedan jag flyttade hit. Förstått att det blivit stort i Sverige också. Ibland funderar jag varför men å andra sidan är det väl kul att det blir en grej överallt här i världen. Så länge inte svenskarna börjar fira 4th of July. DÅ måste jag nog höja på ögonbrynen och "Say what"?

Här kommer lite bilder och sedan mer kaffe för min del!

Som ni vet så spelar Liisa saxofon och kvällen innan Homecoming var det fotbollsmatch där skolans band spelade. Liisa är "section lead" för saxofonisterna.

Homecoming 2019


Vår kollega till vänster ska ut på ett hemligt (och farligt) uppdrag. Japp, amerikanarna har gärna en fest/sammankomst i garaget. Praktiskt!

Jaha, är det dags för Halloween snart?

Men guuuuuud, kan du ta bort utstyrseln nu!

Och här landade jag igår efter 5 timmars körning. Det är bara jag och hunden...


2 kommentarer:

Humlan sa...

Jag är en av den där miljonen, men har varit dålig på att kommentera och visa att jag är här.
Jag hittade hit via Annika som skriver Life in the Suburb och jag har tittat in till dig lite till och från under åren, men kommer inte ihåg om jag någonsin har lämnat en kommentar. Men nu vet du vem en av alla dina "smygare" är.

Ha en fortsatt skön helg!

Taina sa...

Humlan
Vad glad jag blir! Att du kom fram så här. Ska erkänna att jag varit inne hos dig också. Vi är sk smygläsare! Hahahahaha!

Ha en fortsatt trevlig helg du med!