torsdag 9 februari 2017

Nor'Easter

"A nor'easter is a storm that mainly affects the northeastern part of the United States. These storms form along the East coast as warm air from over the Atlantic Ocean clashes with arctic cold to the north and west."

Det är vad vi har just nu. Skolorna stängda, så även många företag. Snön vräker ned och det åskar!!! Japp, vi har sk Thundersnow 

Nor’easter to slam Northeast Thursday with thundersnow, whiteout conditions

Jag är alltså hemma idag och ger fasiken i att åka ut på vägarna nu. Även om jag skulle vara världens bästa rallyförare så kan det ju finnas klantarslar där ute som ALDRIG kört i snöväder. 

Annars då? Jo, nu är det varmt i huset efter mycket fix och trix med pannan. Kostade några dollar. Men hej, det är det väl värt? 

En natt tillbringade vi hos goda vänner när det var som värst och deras hus uppe i Massachusetts är ju ett av de coolaste husen jag vet!

Liisa har varit på ytterligare tävlingar och denna gång placerade hon sig "bara" 5 pga av en liten incident i första åket. Det händer alla och man lär sig av det. Hennes andra åk var den näst snabbaste dock ,men det räckte inte ända fram. Hon fick medalj. Kom ihåg att hon är en av de yngsta. Hon tävlar med tjejer som är up till 16 år. Själv är hon ju bara 13. I helgen blir det en till tävling och hon är taggad!

Och vet ni vad? Vi har skaffat en ny bil! Varför är jag så glad över det kan man ju fråga sig. Jo Jonas är ju, som många känner till, en riktig bean counter och den som spar han har, typ. Jag har varit så ybertrött på våra skruttgamla bilar, men efter typ femtielfte reparationen på en av dem, så insåg även han att det inte lönar sig längre så han klippte till igår. Ja det blev ju ingen sprillans ny bil men i alla fall en 2014. Och det är nytt för oss det! När jag satte mig i den blev jag lite yr av all ny elektronik och bluetooth och lampor och blingbling. Smartkey som jag bara tycker är lite läskigt. Vi hade ju det i en annan bil när Jonas hade företagsbil. Då lyckades jag köra den i 30 minuter UTAN bilnyckeln på mig som Jonas råkade glömma i sin ficka när han klev ur. Det ni! Snacka om magic.

Nä nu har jag inte tid att sitta här. Nu ska det bli filmmys, te och eld i brasan. I öppna spisen alltså. Vad trodde ni?

Carving!




Liisa verkar lycklig och Jonas ser inte så ledsen ut han heller.

Detta hus alltså! Lovet it!


Här vill jag bo!

I know, alla i sina skidkläder och Jonas i sina fina blå långkalsonger från Hedenhös typ!

Liisa med sina konkurrenter. De bästaste vännerna!

Här kommer hon igen och detta var andra åket!


Hepp!

2 kommentarer:

eastcoastmom sa...

En till make här som inte gillar att köpa bil... Vi köper också alltid begagnat, typ 2 år gammal, vilket jag tycker känns bra också. Bilar är ett nödvändigt ont.
Vad duktig hon är på att åka slalom, er Liisa!

Annika sa...

Thundersnow är verkligen ett speciellt fenomen.
Ganska ballt då det händer.
Avis på all er snö. Vi fick inget alls av det där ni fick.
Tycker det varit en sådan dålig vinter iår.
Kul med ny bil, även om den har ett par år på nacken. Ny ändå!
Jag ser att det är höööög mysfaktor i det där huset. NAJS!!
OCH kul att Liisa är så duktig.
Kramar!