söndag 11 september 2016

Trött, tröttare, tröttast

Tag sales är tamejfan värre än ett crossfit pass. Inte när du sitter där och väntar på anstormningen. Som i och för sig aldrig inträffade i vårt fall. Däremot så fick vi besök av något annat. Ett jäkla monsterregn med vindar som drog med sig allt om vi inte hade slängt oss över grejerna.

Allt började när Liisas rum skulle göras om och vi insåg att alla hennes gamla kläder och leksaker måste ju få ett nytt hem. Och det skulle inte bli i källaren, som Liisa först trodde. Aldrig i livet! Jag får panik av för mycket saker som ingen använder som bara "ligger där". Jag vill inte vara en "hoarder".

Så hela veckan har jag alltså sorterat saker och kläder. Idag var det alltså dags för den STORA försäljningen, som blev allt annat än stor. Allt förarbete som jag lagt ned, hade jag verkligen hoppats på bättre utdelning. Nu ska inget av "resterna" komma in i huset igen. Allt har lagts i kartonger/påsar och så ska det doneras till en organisation av något slag.

Den där stormen som plötsligt kom, förvandlade inte bara sakerna "soaked" utan även jag såg ut som något som katten släpat hem. Skulle lätt ha kunnat deltaga i "wet t-shirt contest" men troligtvis inte vunnit. Höll i grejer som höll på att flyta bort eller flyga iväg. Sedan, 10 minuter senare, tittade solen fram. Nästan hånflinade lite, men så småningom torkade det mesta upp.

Egentligen hade lördagen varit en bättre dag, men då hade Liisa fotbollsmatch. Och de vann. Hon "målade" som hon brukar säga, dvs hon gjorde mål.

Dessa två alltså. Finaste BFF

Liisa ger motspelaren en blick av något slag
Dessa tre är oskiljaktiga. Lite frozen yoghurt efter fotbollen

Ock så den här &%#$@% loppisen!!! Dino försökte hjälpa till men var inte den bästa säljaren precis!



2 kommentarer:

HeLena sa...

Skönt att du ändå gjort själva utrensningen! Bra jobbat!
Liisas rum ser toppenfint ut och kul med olikfärgade väggar!
Jag har ny blogg igen, välkommen dit om du hinner och har lust!
kram

Unknown sa...

Hello again☺
Lusläst alla dina inlägg och fick en uppdatering av skolstarter, födelsedagar, bruten tå, nytt rum, ölfestival och loppis👍
Hur i fridens namn hinner du med allt?😅
Energiknippet nr.1 i vår syskonskara💪🍻🌞⭐🏃😆
Vi kom hem i tisdags och jag har haft fullt upp på jobbet sedan dess☺
Nu ska jag iväg och umgås med barnbarnen💕
Kramar till er alla❤💙💜