söndag 28 augusti 2016

Bierfest och school supplies

Kombinationen i rubriken kanske inte låter korrekt. Öl och skola. Men nu är det inte så farligt som det ser ut. JAG var på ölfesten och skolsakerna var till Liisa och hon var inte på ölfesten!

Varannat år ordnar Hartford Saengerbund en ölfestival och det är inte oktoberfest utan "bara" en bierfest. Då vi har en tysk vän så tackar vi inte nej till inbjudan. Tyvärr kunde inte Jonas vara med  i år.

I alla fall så träffades vi hos vännerna och därifrån fick vi åka riktig gul skolbuss till festivalområdet där det fanns gott om lederhosenklädda killar, öl, bratwurst och sauerkraut. Det dansades vilt och kul som attan hade vi!


I bussen var det givetvis TP som höll igång oss och våra "gamla hjärnor"

Fråga mig inte vad han blåser i, men långt var det.

Vår vän Kurt fick ställa upp på karlarnas dansuppvisning


Vet inte jag, men inte är de snygga de där lederhosen.




Lisa sjöng den amerikanska nationalsången efter att den tyska sjungits. Och handen på hjärtat såklart.

Jag i min nya hatt!
Idag, då det var som varmast, drog Liisa och jag handlade "school supplies". Ja, ni vet ju drillen. Här får vi handla allt som barnen behöver i skolan, så som pennor, papper, pärmar, foldrar etc. Listan har skickats hem och det var bara att ta med sig den och sedan dra till affären. Phew! Hela CT måste ha varit där samtidigt.


Det var bara att börja leta


Crayloa måste älska "back to school"

Denna gång fick det bli Staples. Hittade allt där. Nöjd tjej som dessutom fick ny ryggsäck storlek MEGA, typ. 
Nu blir det sängen, läsa bok och upp tidigt. Tuff vecka framför mig. Godnatt!


Inga kommentarer: