torsdag 26 maj 2016

Utflykt

Det är lite svårt att hänga med i svängarna vad gäller bloggandet. Jag tränar och jobbar väldigt mycket just nu. Dessutom har jag lärt mig att äta rätt. I min ålder! Nu är det slut med slarvandet och ibland hoppa över måltider, grabba tag i något onyttigt i farten, äta för lite eller äta för mycket. Så nu har den här gamla tanten tagit sig i kragen och insett att en gammal kropp måste skötas om som en gammal bil.

När man tränar så är det viktigt att få i sig rätt mängd av rätt sak. Jag blir lite snurrig av allt som har med macro nutrients att göra just nu. Försöker förstå, läsa, räkna och klura ut vad just jag mår bra av. Och jag mår attans bra av vissa saker och mindre bra av andra saker. Det är kul, men det är också tidskrävande.Men det är värt varenda minut extra jag spenderar i köket när jag gör iordning våra lunchlådor och snacks.

Igår, när vi hade besök på jobbet, så beställdes det in mat. Vad kom? Jo flottig pastasallad och mackor. Not so good. Jag hade förberett mig och tog fram min lilla matlåda! Det blir en utmaning när jag ska resa dock. Får försöka välja rätt. Och nej, jag kör inte någon "carb free diet. Jag äter rätt. Typ tallriksmodellen (nästan) om ni kommer ihåg, ni som är modell äldre.

Nu var det ju inte DET jag skulle skriva om, nu när jag läser rubriken. Vad fasiken har mina matvanor med utflykt att göra, tänker väl ni. Ja men då går vi till själva utflyktshistorien då.

För ett par veckor sedan drog vi till en liten stad som heter Northampton, som ligger i Massachusetts. Tog väl 40-45 min att köra dit. Jonas hade hört (från någon han inte minns) att det var en liten charmig stad. När jag inte visste vem som hade tipsat om det, blev jag lite skeptisk. Det kunde ju vara precis vad som helst. Vi hade också fått ett tips om en fin utsiktsplats, där man kunde stanna på vägen upp. Jag kan bara säga att DET var ett skämt! Fattade ingenting. Det såg helt enkelt för jävligt ut!

Lilla Northampton däremot var inte så illa faktiskt. Gillar man konst så är detta ett perfekt utflyktsmål. Galleria efter galleria och konstutställningar överallt. Till detta kunde jag konstatera att det strosade omkring en hel del "hippieliknande" varelser på gatorna. Konstnärer, tänkte jag. Förutfattade meningar? Jag?

Liisa njöt speciellt av Dr Seuss utställningen.

Den VACKRA utsiktsplatsen. Ja men ni ser väl! Kolla staketet! Nice...


Alltid kul att studera byggnader. På baksidan.







Kanonbra utställning som vi alla tre uppskattade!

Idag blir det besök hos tandläkaren...löständer eller inte?

Inga kommentarer: