lördag 12 september 2015

Vilken vecka!

Oj, det börjar bli en veckoblogg igen. Men vad gör man när dagarna rusar förbi i racerfart? Bara gilla läget.

I alla fall så har veckan varit sååååå jävla varm! En av dagarna, när jag satt mig i bilen för att åka och käka lunch, visade det sig vara 36 grader varmt ute. Jag som inte har "frizzy" hair, inte på huvudet i alla fall, fick frizzy warning big time. Holy shit vilken värme. Och luftfuktighet. Om jag gått omkring i badkläder och sandaler så hade det väl inte spelat så stor roll, men långbyxor och blus. Not so fun.

En dag var de tvungna att stänga skolan efter halva dagen. Varning för överhettade barn, typ. Och inte vill skolan bli stämd för det precis. I det här landet vet man aldrig vad man kan bli stämd för. Fis vid fel tillfälle kanske?

Som jag skrev tidigare, har vattennivån i vår kära Connecticut River varit så låg att vi inte haft möjlighet att lägga i båten där. Det har blivit Farmington River istället. Barn och hundar har lika kul där. Själv föredrar jag mitt paradisställe.

Vad händer i helgen då? Vet ni, det blir lugnt i helgen! Ville inte boka in någonting eftersom så många helger verkar vara bokade. En annan intressant sak är att vår lilla "tween" börjar visa tecken på att hon närmar sig tonåren. GAH! Lite uppstudsig, ifrågasätter ALLT, föredrar kompisar före föräldrar , för mycket elektronik osv. Ett par incidenter har nu lett till att fröken får vara hemma med sina föräldrar hela helgen. HELA helgen och hon rullade med ögonen som om det skulle vara en hel evighet utan kompisar. Men jag måste säga att det började bra. Igår kväll satt hon med oss hela middagen och det var snack och skratt och allmänt mys. Ibland tror jag barn tycker det är skönt innerst inne när de får en paus från kompisar och elektronikprylar. De kanske inte alltid inser det själva till en början.

Farmington River





Poolhäng hos Bob och Darlene


Bob och Darlene firade Jonas i efterskott!



Nu blir det en springtur! Hepp!

3 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Tror du har helt rätt vad gäller barn, stora som små!

Desiree sa...

Hettan fortsätter alltså hos er. Nu har vi äntligen mer lagom här, idag med ca 28 grader. Tycker det är skönast när temperaturen håller sig under 30 grader. Om ditt hår blev frissigt hade mitt som är självlockigt blivit superfriss.
Fint firande och fin tårta som Jonas fick. Det var minsan ett rejält köttstycke som Bob håller upp :-)
Inte helt lätt med en pre-teen som håller på att bli äkta teen. Men å andra sidan har du vana med dina två tidigare vad det gäller att gå igenom detta.
Skönt med en lugn och obokad helg. Det behövs ibland. Ta dagen lite som den kommer och göra det man känner för.
Kramar!

Anonym sa...

Grattiskramar till Jonas långt i efterskott!!! Fina Bob&Darlene so fixat med poolhäng, tårta och grillmat :)
Otroligt vad värmen håller i sig där. Här i Malax har vi en längre tid haft 10 - 15 grader på dagarna. Frisk luft, höstregn och mörkare kvällar. Ganska mysigt ändå.
Kramar <3