måndag 28 september 2015

Tjohoo!

Hemkommen från vår enhet i NH. Trots tidig uppstigning och två timmars körning, enkel väg, så är det alltid lika kul att vara där. Lite bonnigt så där men så otroligt duktiga medarbetare och en underbar atmosfär. När jag säger "bonnigt" menar jag absolut inget negativt. Det är bara så, ja bonnigt, och jag gillar det skarpt. Inga krusiduller. Rakt på sak. Blir en tripp nästa vecka också.

Månen då! Vilken underbar upplevelse. Vi hade molnfritt och var beredda att 10.11 pm skulle det "ske". Nu ska jag medge att jag hade förväntat mig en riktig supermåne. Visst, den var röd, men så där förskräckligt stor var den ju inte. Där stod jag och glodde och glodde. Liisa satt på backen i sin pj och tyckte det var häftigt. Försökte mig på några bilder med en skitkamera men det blev liksom bara en vit plupp, typ. Men visst var det häftigt.

Helgen har varit fotboll, fotboll och åter fotboll.Hur kommer det sig när vi inte har någon Zlatan i familjen att det ändå blir så mycket fotboll? Liisa spelar i "recreational" ligan, dvs ingen sk travel, men hon spelar en hel del. Onsdag, fredag, lördag OCH söndag. Dessutom stressade jag som en toka på lördag efter matchen eftersom Någon hade valt att lägga just den dagens match i en annan stad. Just DEN dagen hade jag lovat skjutsa hem typ halva laget och sedan hämta upp en av Liisas kompisar för att sedan köra dem till Hartford för deras teaterträning. Vart tog MIN helg vägen? Den liksom bara försvann. Poff!





Efter matchen blev det Starbucks och tjejerna har lärt sig att använda roliga namn. Här blev det Mrs. Claus och Santa Claus. Ni vet ju redan vem som är Santa?

1 kommentar:

Desiree sa...

Den svartvita bilden pa Liisa ar jattefin. Kul att tjejerna har kul ihop och ar aktiva men inte sa kul att behova stressa och kora runt halva riket.
Kramar!