söndag 2 november 2014

Det var det det!

Halloween är över. Liisas bästa dag på året. Tyvärr var hon sjuk, men ville för allt i hela världen inte missa något. Hon vaknade på fredagmorgon med huvudvärk och feber och att tala om för henne att hon skulle stanna hemma från skolan var ingen hit   precis. De skulle ju ha "crazy hair day". Men hon blev hänvisad till sängen. Själv lämnade jag Dino för trimning, som visade sig bli en rakning. Nu ser han ut som en råtta...don't ask me why. Hörde något mummel om "you have to take care of his fur and bla bla bla matted fur bla bla". Och så vips så har man en råtta i huset!

Själv drog jag iväg till Bill. Bill the Barber. Han var på märkligt humör. Kanske för att det var Halloween och han höll på att förvandlas till något läskigt. Vad vet jag. Han hade bokat lite tokigt den morgonen och den ena efter den andra dök upp. Som tur var jag den första och jag blängde på honom med en blick som talade tydligt att han inte skulle släppa mig eller göra något så där flamsigt och hastigt! Han fattade. Fixade lite kaffe åt mig också för han såg att jag behövde det.

Jonas är fortfarande på resande fot. Halloween fick således firas utan honom. Hade dock några vänner till Liisa här samt deras föräldar. Japp, med lite Advil i kroppen fick hon lov att "Trick och Treata". Själv stannade jag hemma och skrämde slag på ungar. När barnen öppnade tog de flesta ett steg bakåt. Om det berodde på att jag var utklädd till häxa eller om det var för att min soppa jag åt innehöll spindlar?

Först ska Spirit Halloween gås igenom. SCARY!!!!

Eller vad säger du mamma?

Weird!

Det blev en Turtle istället!!! You go Liisa!

Fick oväntat besök. Ser kanske inte så skrämmande ut i dagsljus...

---lite mer spooky vid skymning, eller?


Stolt över min pumpa i år! Huvudet till höger vrålar "Come to me. Come to the other side..."




Det ska ju dekoreras inomhus också.

Turtlen hänger i soffan innan allt drar igång...

...själv satt jag mig i "vinterrummet" för att andas in ett par djupa andetag för sedan blev det fullt!

Liisa och gänget!

Liisas fina kompis Olivia!

Efter några timmar var hon klar. Pumpan var full!

Häxan orkade inte äka upp Turtlen. Hon åt sig mätt på spindlar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du Milda Makter vilken "show" det är kring Halloween hos er, helt otroligt!!! All dekoration ni har där ute, LÄSKIGT! Jag hade ju inte ens en pumpa på gården. Tänk vad olika...men förstår ju all denna uppståndelse eftersom det är Liisas bästa dag på året och så även säkert de andra barnens högtidsdag ; )
Hoppas att Liisa är frisk nu, hälsa puss o kram åt henne <3
Jag förmodar att den där spindelsoppan inte är en av den finska vardagsmaten, som du skrev om i ett annat inlägg?!
Hoppas allt väl där och snart kommer väl Jonas hem och joinar er <3
Kramar i mängd o massor <3

Marre sa...

Jisses vad grejer! Det tar ju en hel evighet att städa bort allt tänkte den praktiska finnen. :)

Inte för att vara taskig men du ser ut att ha åldrats Taina. En hel del om jag ska vara ärlig. Och så har du nåt i mungipan.

Annika sa...

I LOVE IT!!
Gud vad roligt att du är minst lika knäpp som jag i halloweentider. SÅ ska det vara. Barnen ÄLSKAR DET!!
När K bodde hemma älskade jag det hela ännu mer. Det var hon som drev mig, liksom Liisa. Det verkar vara teatergenerna. Härligt!!
Jag tycker man ska köra som du, och jag. Det är så uppskattat, och så roligt för en själv också:-)
Älskar din sminkning! SÅ himla BRA!!
OCH Liisa är så fin också.
HAHA, att städa efter halloween går snabbare än man tror. Det gäller bara att ha allt redo, alla platslådor redo och sen veta var man ska lägga allt. Det tar mkt längre tid att dekorera och fixa. Man river på ett par timmar.
ja, nu är det över för detta år. TRIST!!
Thanksgiving nästa!!!
Jag ger dig FEM Spindlar o betyg, FEM av Fem från the Queen herself!!!
Kramar!!

Desiree sa...

Ser ut som en väldigt lyckad Halloween minus att Liisa var sjuk förstås. Tur att hon piggnade på sig så pass att hon kunde köra lite trick or treat med hjälp av lited febernedsättande.
Hi hi gillar era Halloween dekorationer i trädgården speciellt skelettet med den eleganta hatten. Du har slagit på stort då det gäller dekorationerna. Det är en kul dag både för stora och små.
Kram!

Malin sa...

Ingen bild på "råttan"?
LOL