onsdag 13 februari 2013

Mitt liv just nu

Bilder säger mer än tusen ord. Right? Då kör vi med det. Ifall ni undrar varför jag inte bloggar så frenetiskt eller lämnar spår efter mig i andras bloggar...

Om någon nu har missat det där ute i världen, så fick Simpan 82 cm snö. Bara så där. Här är grannen och kör så det ryker.
Eftersom jag inte är betrodd att köra snöslungan(eller om det är för att Jonas är kär i den), så tog jag mig an  gångvägen till vår altan.
Här är det mer än 82 cm kan jag tala om! Snöflingorna packade sig som sillar. Just hos oss.

När allt var klart fick Jonas för sig att skotta taket. Och var dumpade han all snö??? PÅ ALTAN SÅKLART! Nu var det inte sillar. Nu var det cement vi snackar om!

Jag ska kanske inte klaga. När en kompis kom hem, med sina fyra småbarn på söndag eftermiddag såg hennes uppfart ut så här. Jag varnade henne via sms, men tuff som hon är, bara för att hon är från Vermont så skulle det inte vara någon "big deal". Jo tjena.
Den här filuren tyckte inte det var kul när det inte var skottat och ville bara in.

Förutom snön, så jobbar jag och pluggar såklart. Sitter och lyssnar på torra professorer som får ett knäckebröd att te sig som rena kladdkakan. 

På tal om kladd så var jag tvungen att sno ihop ett bak. Semlor. Så fick det bli. Med en sjuk unge hemma (i vanliga fall är hon ett barn men just nu unge...take a wild guess), jobb och plugg så klämde jag alltså till med semmelbak a la husmorsstil!

När Jonas kom hem, drog jag som en avlöning till gymmet. Med en HEL semla i magen och en skolbussjävel framför mig! De ska INTE vara ute efter fem. Tycker jag!
Nä nu vill jag bara lägga mig som Dino. Ungen är sjuk, jobben hopar sig, tenta i Business Process Management imorgon och tandjäveln som spökar fortfarande. Kanske en kopp kaffe skulle hjälpa?

Tjena. Då har KAFFEBRYGGARHELVETET GÅTT SÖNDER!!! En gammal trotjänare har tagits fram...

7 kommentarer:

Desiree sa...

Men jisses vad med snö ni fått! Holy cow hela 82 cm!!! Du behöver ju knappt gå till gymet, räcker med att skotta dig fram på altanen. Även om det kanske inte var så poppis att Jonas dumpade snön han skottat från taket just på altanen så var det nog klokt att skotta taket så att det inte ger vika för snömängderna.
Sitter också här hemma och pluggar för fullt förutom lite nu och då då jag tar lite bloggpaus. Hoppas att Lisa kryar på sig snart och semlorna du bakade såg urgoda ut.
Kram!

olgakatt sa...

Tycho Brahe-dag??

Anonym sa...

Åh nej!! Inte många rätt igår verkar det som. Hoppas att det blir bättre idag!
Sara

Pia sa...

Oj oj oj.... Tur att du är lugn o sansad annars hade det där kunnat sluta hur som helst;-) Jag älskar snö i måttliga mängder. Ha det så gott det går :-)

Annika sa...

Tur att du är finska!
Då klarar du det mesta!!
One of these days. Murpy's Law.
Bättre idag på alla hjärtans dag, ska vi tro.
Kramar!!

Ingmarie sa...

Plötsligt känns 08a lands snömoddskaos barnsligt... enkelt!

Charlie sa ... sa...

Du fixar allt Taina! En snöstorm räcker inte för att få dig på knäna.

Hoppas ni har haft en härlig Valentine!!!

STOR kram

Lotta