onsdag 11 juli 2012

Min jobbvecka i Svedala

När jag är på biznizzresor så händer det ibland att vi leker. Som barn. Något jag tycker är väldans roligt eftersom jag är som ett litet barn fortfarande och vägrar titta på födelsebeviset. Speciellt årtalet. Bara kolla att jag verkligen är född och på så vis existerar. Men just de där siffrorna skiter jag fullständigt i! Riktig bajshumor är fortfarande kul. Så det så!

När jag var i Göteborgstrakten i juni, bestämde vi oss för att en av kvällarna skulle ägnas åt lek. Sagt och gjort och vår underbara "fixare" A såg till att det blev så. Ute vid Nääs fabriker (ett gammalt bomullsspinneri), där mötet ägde rum, blev det således en 5-kamp mellan två lag, varav jag var lagledare för det blå laget. Oj så kul vi hade och OJ vilket perfekt väder vi fick just den kvällen! Så här såg det i alla fall ut:

Nääs Fabriker, som alltså en gång i tiden var ett bomullsspinneri och som nu är ett konferenscenter med underbar omgivning samt urläckra rum och helt SUVERÄN mat!

Synd att vi inte hade så mycket tid över till att strosa runt.

Mina kollegor (samt chef) väntar med spänning på vad som skall hända!

Lekledaren instruerar.

Två som gärna vill sätta igång att leka ser det ut som.
Vi skulle alltså bygga bil. Hm, en massa brädor utspridda och allt skulle användas.

Arselet i vädret (jag alltså, who else) och bygget kom igång.

Provsittning!

Motståndarnas förare kom inte långt. Typ 2 meter.

En annan försvann bakom hörnet...

Pillrigt att stoppa små kulor genom ett hål och sedan träffa ett smalt rör.

Har ingen aning om vad M gjorde. Blottade hon mitt i allt????

Jajaja, det blå laget vann och muggarna tog slut så teamledaren drack direkt ur flaskan. På sedvanlig finsk manér!

Ibland är resorna inte så tokiga, speciellt då vi får leka någongång. Med en sådan här utsikt från rummet gör ju inte saken sämre precis!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Klart att lek är kul. Hi hi jag har en stor portion barn i mig kvar också. Livet blir roligare om man kan vara lite barnslig ibland. Förvånar mig inte ett minsta dugg att du vann Taina. Du har den där äkta vinnar instikten.
Kram!

Saltistjejen sa...

Så KUL! jag älskar att leka och spela spel Är som en barnunge där. ;-)
och grattis till vinsten. Finsk Sisu gäller överallt! :-)
KRAM!

Charlie sa ... sa...

OMG:... leka med utsikt, sooo nice!!

Jag leker också gärna ;)

Finsk Sisu rocks!!!!

Kramkram