lördag 17 januari 2009

Helg

Då var det helg igen. Veckorna går verkligen snabbt. Vad händer idag då, lördag? Jo vi ska på middag till en indisk familj, Srini. Det ska bli riktigt kul och säkert väldigt gott, för de ska laga till riktig indisk mat och jag vet i alla fall en som kommer att njuta! Jonas såklart. Han älskar indisk mat, speciellt när det är riktigt starkt kryddat. Före middagen ska jag hinna iväg på Liisas balett. Det är i Avon och det är urgulliga små flickor som springer omkring framför spegeln och leker fjärilar och diverse andra djur. Liisa har en rosa balettklänning på sig. Ska lägga in lite foton vid ett senare tillfälle.

Vi har fortfarande kallt här. Klart väder och himlen så vackert blå. Det är svårt att springa när det är så här kallt. Jag brukar ha en gräns på minus 12. Igår blev det ingen löpning, men däremot groove på gymmet och Linda visade oss "Summer 09" programmet och det var helt enkelt "awesome"! Jag var bra svettig efter passet.

Flickorna har en 3-dagars-helg, eftersom det är Martin Luther King Day på måndag. Jag läste faktiskt att han har tillbringat en del tid här i Simsbury som ung. Han jobbade här en sommar och han uppskattade att få sitta var som helst på tåget. Det var ju inte tillåtet i de södra delarna av USA, där svarta skulle sätta sig i speciella vagnar så att de vita skulle få sitta ifred!

Nej nu är det dags att dra på Liisa balettkläder och dra iväg till Avon. Jonas då? Jo han är på jobbet, as usual. Och Bella? Zzzzzzz såklart.

Inga kommentarer: