onsdag 14 januari 2009

Förkylningstider

Ojoj så det snoras och hostas i huset idag. Nu är både Liisa och Bella sjuka. Det är väl bara en tidsfråga innan en annan har lyckats fånga basilusken. Liisa har tillbringat största tiden med att titta på gamla Astrid Lindgren filmer och lekt med barbie dockor samtidigt. Bella däremot, har legat mest i sin säng och sovit eller spanat på-något-jag-inte vet på lap topen. Hunden, Dino, fick åka till hunddagis och leka med sina kompisar! Ingen hade ju speciellt mycket tid att ta hand om honom idag. Han älskar att vara på hunddagis och speciellt nu när det är mycket snö och de får vara ute och springa fritt.

Snö har vi gott om. Kyla också. Den sveper nu sakta in över New England området och tycks stanna ett tag också. När jag skjutsade hunden till dagis visade termometern på 12 grader. Fahrenheit alltså! Det motsvarar ca 10 minus i Celsius. Det förutspås att bli minus 5 Fahrenheit på fredag och då kan ni väl räkna ut hur mycket det blir i Celsius...kallt blir det...ca 20-21 minus i Celsius! Brrrrrrrrrrrr säger jag bara. Synd att husen här är så dåligt isolerade. Jag drar upp temperaturen så det ryker om pannan. Sänker den när ekonomen kommer hem. Såklart! Ja inte är det som husen hemma precis, eller är vi bortskämda i Sverige bara och går gärna omkring i t-shirt och har det mys-pys inomhus? Kyla är ju ett bra bantningsmedel också. Sägs det i alla fall. Ju mer du fryser, desto bättre ämnesomsättning får du. Fråga mig inte om mekanismen bakom det. Nej, jag bantar INTE.

Snart bär det iväg på restaurang, närmare bestämt Abigail´s. Booo, få se om det spökar där ikväll. Ni kan ju alltid gå in och söka på Abigail Pettibone, Simsbury CT så får ni se!

Inga kommentarer: