måndag 10 augusti 2020

Man tager vad man haver

När vi inte har tillgång till den bautastora floden, så som St Lawrencefloden, ja då får man ta till vad man haver så som Connecticutfloden och den är inte så dum den heller.

Vid det här laget vet alla mina miljoner läsare att Jonas är ingen Beach Bum precis. Därför blir det floder. Inga stränder eller sketna bäckar här inte!

Så här är det, Jonas har svårt ju att ligga still, vilket ofta är fallet på beachen. Ja, om du inte är av den atletiska typen vill säga och ska springa omkring och hoppa och visa upp dig, samtidigt som du drar in magen. Detta sker ju oftast rakt i nyllet på dig så sanden sprätter. Nä han vill gärna ha tillgång till båt och fiskar och inte så mycket annat. Jag då? Vad tycker jag då? Jo ibland kan det vara kul att hänga på stranden men jag är alldeles för nyfiken för att vistas på sådana ställen. Spanar, vrider på skallen, tappar hakan, snubblar och kisar. Sånt behöver jag inte bekymra mig om vid en flod. Inte där vi är i alla fall. Det jag får ägna mig då åt är att lyssna på fiskehistorier och hur STORA de där bassarna eller Wall eyes (väggöga) är som han "nästan" fångade.

När vi nu haft en sådan varm sommar hittills så kan man inte göra något annat än åka med vår fula bassbåt och dra ut på Connecticutfloden till en av sandbankarna. Vi släpar med oss halva hushållet, ungefär som vi ska flytta ut i ett år eller så. I hushållet ingår även fiskeprylar. Massor av fiskeprylar.

Just nu befinner vi oss ytterligare en heat wave. Jag har givit upp med blommorna. Det är föööör varmt helt enkelt. Gräsmattan ser för jävlig ut och de som har bevattningssystem kämpar på de med. Jag struntar i det. Tids nog får vi vatten.

Avundas inte de hushåll som fortfarande är strömlösa efter stormen Isaias. Att inte ha AC just nu måste vara en riktig plåga. Vår går på högvarv nu. Dygnet runt.


Som ni ser så är halva bohaget med



Där ute står fiskaren Olsson


Vad har du på kroken Herr Olsson?



Där ser man!




Inte så trångt precis















 ...och så avlutar jag med en bild av vår självutnämnda drottning. Ophelia the cat. Så här kan man också göra när det är varmt.


3 kommentarer:

Annika sa...

Åh, så ni har en båt på hemmaplan också? Inte bara i Paradiset?
Vad härligt.
Att åka ut på Connecticut River är ju bara helt underbart. Speciellt om man får en egen holme därtill som som ni fick.
LOVE IT!!

Ja, det är en het sommar. Vår AC har gått 24/7 sedan i början av maj.
OCH lär väl surra på heltid i minst en månad till.
Ja, utan den stod man sig slätt, minst sagt.

Härliga bilder!!

Kramar!

Taina sa...

Annika,

Ja en gammal, gammal bassbåt från 1996. Den fungerar perfekt i CT-floden. De som har riktigt fina och dyra båtar vågar inte ta ner sina båtar just där vi är för vattnet regleras otroligt mycket och ibland är det supergrunt. Då spelar det inte så stor roll med en båt som vi har. Och vår sandbank är vi oftast ensamma om! Underbart!

Idag var det ytterligare en kokhet dag...vill ha liiiite svalare nu.

Kramar!!

Susjos sa...

Härliga bilder, och i ditt tidigare inlägg underbara bilder på ditt barnbarn!!!
Ha det gott!
Kram