lördag 1 juni 2019

Slutregnat?

Guuuud så det har regnat denna vår! Knappt en dag utan nån jäkla skvätt och allt är bara blött, blött och blött. Men NU, just idag, ska det bli sol HELA dagen och precis när värmen slår till slutar den där förbannade ACn att fungera! WTF? Ska man aldrig få vara så där 100% glad och nöjd? Ja, jag vet, vår AC är typ 100 år gammal och Jonas har en förmåga att skylla på klantiga servicekillar som varit här, för varje gång de varit här så har en ny del gått sönder. Sedan jämförde Jonas med AC i bilar. Hur ofta servas och byts de? Never!

I alla fall så har jag kollat in Youtube om vad som kan gå fel på en central klimatanläggning och jag ska hänga som en hök på den som kommer hit och utreder felet. Ska ställa miljoner frågor och vet redan nu att till svar kommer en massa BS tillbaka. Har bokat in tre olika serviceföretag så jag kan jämföra och ta den jag litar mest på och givetvis kolla priset. Här kan ju vem som helst utse sig som "expert". En del bör ha certifikat i "pratar-mest-skit-för-att-sälja" typ.

Idag blir det trädgårdsdag med gräsklippning, sätta tomatplantor och grilla "ribs". Imorgon drar Jonas till Sverige.

Bild mellan skurarna.

Grodan ber till solguden

Yay! SOOOOOL!

Fick klippa ned Rhododendron en hel del då den var halvdöd men nu blommar den i alla fall


Nästa är ingen trädgårdsbild precis men kolla vad de säljer på vår lokala affär!!!!

Hepp!


3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så ojämnt ödets lotter faller, haha. Du har fått regnet som vi önskade oss, men nu har det jämnat ut sig. Vi har ungefär varannan dags väder för tillfället och det är riktigt bra.
Önskar att jag var en liten fluga så jag kunde vara med när du är som en hök på entreprenörerna som ska hjälpa er med AC-n. :)
Lycka till och ha det bra!

Annika sa...

Regn, så less att jag kan skrika. Less på mulna dagar också. GLOOOMY!!
Men nu verkar det lite bättre. AC ett måste.
Lonkero, bara sååååå bäst. ÄLSKAR den!!
Ska ju helst vara Hartwall, men jag antar att din är lika god!!
Kramar!!

Cecilia i Houston sa...

Men min AC har gått sönder i bilen, två olika bilar dessutom! Båda när bilarna varit runt 7 år gamla... Kostar skjortan.
Vi har två (!) AC enheter i våran condo (mycket dum design för en lägenhet på 110kvm...), en för två tredjedelar av lägenheten och en mindre för ett sovrum plus badrum. Den stora har funkat utmärkt sedan den installerades för 22 år sedan (vi har bott här sedan 2004), den lilla funkade aldrig något vidare och la av helt 2012. Vi bytte ut den och om jag minns rätt så kostade det ca $5000 (grrr) men nu har den gått sönder igen - ganska precis 7 år... AC killen säger att det det är kompressorn och tycker (förstås) att vi inte ska byta ut kompressorn utan att vi ska köpa en helt ny AC... det tycker nog inte jag :-/