fredag 17 maj 2019

Hallå, hallå från Globetrottern

Då var man hemma igen efter en till, bland alla tusen, biznizzresor. Denna gången bar det av till Brexit-Landet och till staden Bristol. Nä, till en liten by utanför Bristol. Vi har ju inga fabriker i storstäder, utan dessa har man placerat långt från pulserande städer och här var det bland ängar och kor typ. Så när någon frågar om jag hann shoppa eller se något intressant så gör jag bara en "eye-rolling".

Nästa vecka blir det Cowboy delstaten, jihaaa, dvs Texas.

I alla fall så har jag aldrig varit så nära att tappa mina öron, för vår chaufför från London Heathrow till "den-där-byn-utanför-Bristol" pratade OAVBRUTET i 2 timmar om Brexit, monarkin och sin knäppa ex-fru. Den sista var ju lite otippat om du frågar mig. Jag och min kollega, som satt i baksätet, lite jetlaggade, hade svårt att hänga med i alla svängar för han kastade sig från att prata om Theresa May och plötsligt hade hon en krona på huvudet eller var det drottningen han var inne på eller sin ex-fru? Vi log och nickade. Luften i bilen höll på att ta slut. Och som sagt, öronen var jävligt nära på att trilla av!

Resan över Atlanten var magisk. Flög A380 på "upper deck". Tyvärr har man slutat tillverka dessa monster men de ÄR häftiga. Har aldrig sovit så gott och så mycket på ett plan tidigare. Hade knappt tid att äta eller se film. Ville bara sova. Men trots flera timmars sömn så dök den där jäveln upp - Mr Jet Lag!

Idag fredag ska det bara tas det lugnt. Inga måsten. Har till och med varit lat med att gå till affären utan beställt hemleverans som är SÅ bekvämt. Använder Whole Foods. Handla idag behövdes för Mr Olsson har visst "glömt" att fylla på i kylen under tiden jag varit borta. Men nu blir ordningen återställd!

Hepp!
KOLLA in Fetlund. Mäktig, eller?

Magiska morgnar i byn och under mina löprundor.

Uppklädd inför marathonmöten

En kväll hann vi med att besöka en riktig gammaldags pub mitt ute i ingenstans.




Engelsmännen är inte kända för sin matkultur precis och detta är en typisk engelsk frukost. 


Vill avsluta med att berätta att Liisas dröm har gått i uppfyllelse. Hon har färgat nedre delen av sitt hår! Hon fick göra det nu för när det är dags för prom är det borta. Grannens dotter trodde Liisas hår var "on fire", hahahaha!

Inga kommentarer: