lördag 2 april 2016

Kallt igen då och en massa tankar som snurrar

Här har man gått och trott att det är vår. Almanackan påstår ju det. Och så lovar de snö imorgon. Say WHAT? Snö? Igår närmare 20 grader varmt och sen går Kung Bore och röker på lite och blir yr i hatten. Kan någon tala om för honom vad som gäller, tack!

Ja, nu är det som det är och det går inte att göra så mycket åt det. Vädret alltså. Eller Kung Bore och hans svampar.

Veckan som gått har varit så där crazy igen. Jag tycker jag jobbar jämt. Stiger upp i ottan, drar på mig springkläder, reflexväst och pannlampan. Nä, jag går inte ner i någon gruva, men det är mörkt ute vid fem.

Dagarna på jobbet går undan i racerfart och jag har slarvat skitmycket med luncherna den senaste veckan. Fy Taina! Vad händer då? Jo då drar man i sig en ask Good & Plenty och är nöjd. En stund. Sedan mår man skit efter det. Skärpning!

Jag tycker om mitt jobb. Jättemycket. Har dock upptäckt en liten sak som jag inte gillar. Jag säger bara "diversity"och "equal treatment". Pffft. Nu jobbar ju jag inom flygindustrin och det är väldigt mansdominerat. Ibland känns det som om, bara för att man har en dingeling mellan benen, att då gäller andra regler. Det. Tycker. Jag. Inte. Om.

Så vad händer? Jo ett annat företag hör av sig och erbjuder mig en tjänst. Har inte fått något skriftligt än, men jag har varit där på besök. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Får tänka över situationen något. Vill inte bli en hoppjerka precis.

När jag sitter här och skriver, hör jag fnitter nedifrån källaren. Liisa har två kompisar här som sovit över. Jag somnade före dem igår. När de är tolv, behöver de knappast hjälp med tandborstning.

Avslutar med bilder från veckans restaurangbesök. Det brukar bli en dag mitt i veckan att vi går ut och äter. Skön avkoppling, tycker jag. Den här gången blev det på roliga Antonio's här i Simpan. Ägarnas dotter är en av Liisas bästa kompisar och hon är en av "fnittrarna" nere i källaren.

På den här restaurangen finns det en hel del att göra, så som att rita eller spela TP!

Men det finns också en hel del att titta på!


Och så blir man ju lite social ibland...suck

1 kommentar:

Unknown sa...

Spännande Taina! Med jobbet alltså...få se hur det blir.
Ser inte så rofyllt ut på restaurangen med saker och ting från golv till tak, men både maten och stämningen kanske snäppet bättre?
Ta det lugnt mellan varven Taina❤
Hälsningar från Malax☺