lördag 9 april 2016

Godmorgon lördag

Ja tyvärr har våren tagit en paus just nu. Det är minusgrader just nu och det vill jag inte ha mer. De  snackar till och med om snö. Igen. Suck. Orkar inte ens bli arg. Det är som det är. Jonas verkar inte ha så tur med vädret han heller. Kolla bilden, hahahahaha!

Professor Kalkyl

I alla fall så ska vädret inte sätta stopp för utomhusaktiviteter. Först ska jag dra ut tjejerna på en springtur. Japp, det är sleepover igen. Efter Liisas långa skidsäsong då hon inte har sovmorgnar eller sleepovers, så blir det många av dem nu istället.

Ska jobba ute i trädgården också. Plocka pinnar. Grenar. Och hundbajs. Najs. Ikväll blir det en middag ute med Darlene. Ja för Bob är ju med Jonas och roar sig.

Veckan har varit tuff. Har haft ett bra samtal med chefen dock. Vi har pratat om min situation och jag har nog världens bästa chef! Gillar honom skarpt. Han försöker "rätta" till det som blivit fel. Vi får se hur det går. Annars har det varit otaligt många timmar på möten och problemlösningar. Som ni vet så får det inte finnas utrymme för fel i flygindustrin. Det är liksom "errors are no option".

Nästa vecka är det spring break. För Liisa alltså. Vi ska dock ha en dag i NYC. Bara hon och jag. Det lovas regn den dagen vi ska dit. Vädret och jag är inga BFF just nu.

Liisa och hennes kompis ville fira in lovet igår med middag på den japanska restaurangen i Simpan.

Japansk soda för flickorna. Jag? Go figure!

Nä, de åt inte upp allt!

En till kopp kaffe och sedan tar jag tag i dagen. Hepp!

2 kommentarer:

HeLena sa...

Roligt med sleepover för Liisa, även om det ofta blir färre timmar sömn...
Din sushi och tjejernas mat ser urgod ut!
Jag har en ny blogg som jag lösenskyddat, om du skulle vilja titta in så maila mig på matfreaket@gmail.com så skickar jag ett.

Hoppas helgen fortsätter i lugnt och skön takt!
Kram!

Desiree sa...

Sa harligt att du har en riktigt bra chef. Sadana vaxer inte pa trad direkt. Betyder mycket for trivsel pa jobbet. Jag har ocksa haft turen att antligen hitta en riktigt bra chef, det ar da man marker hur mycket sadant betyder. Mums ser gott ut med japanskt.