torsdag 23 oktober 2014

Paradise Hills Vineyard & Winery

En vanlig söndag och en underbar höstdag drar vi söderut från Simpan. Vad hittar vi om inte ett helt underbart ställe, en vingård. Mitt i ingenstans, liksom. Paradise Hills. Och det var verkligen som ett paradis. Inget överdrivet. Bara smakfullt. Sofistikerat. Om man nu kan säga det om en vingård. Det var prydligt. Det var välordnat och hög mysfaktor. Personalen. Den var helt enkelt superb! Kändes som om vi var hemma hos någon och de ägnade all sin tid åt oss även om de hade flera gäster. Jag är övertygad om att alla kände likadant.

Jonas och jag provade olika viner. Och vissa var så goda så vi var helt enkelt tvungna att köpa med oss några flaskor hem. Att dessutom få höra ägarnas entusiasm och deras bakgrund gör ju inte saken sämre. Kvinnan italienska och mannen chilenare. Snacka om två världar som möts och ska få fram det perfekta vinet.



Den glada ägarinnan! 
Vad månne det vara i påsarna?






Så alla ni miljontals läsare, ta en tripp till Pradise Hills i Wallingford, CT! Och om ni nu tänker åka, så bjud in mig så kommer jag på störten och smakar av vinet!

3 kommentarer:

Annika sa...

Vingårdar ÄR så trevliga att besöka!! OCH jag blir också nästan alltid impad av ägarna som driver dem. Vinet kan vara hit or miss, men platserna är nästan altid som ljuvliga drömmar.
Vi har massor med vingårdar där jag bor, och jag tycker det är underbart att besöka dem på helgerna under hösten.
Den som ni besökte verkar såå mysig. Jag skulle gärna åka dit!!
Ha en trevlig helg!!
Kramar!!

Anonym sa...

Hallåjaa!
Har aldrig besökt en vingård, så då du drar iväg igen, vänligen slå en signal så ska jag se om jag hinner med ; ))
Helt otroligt, att ni inte hittat dit tidigare trots alla år ni bott där, men bättre sent än aldrig. Såg faktiskt fint ut av alla foton att bedöma.
Vi hade vår första snö häromdagen och minusgraderna höll i sig i ett dygn, men nu är det verkligen höstväder igen med regn och blåst. Ni ser ut att ha fint väder ännu.
Hälsningar från ett regnigt Malax och Kram till er alla <3

Desiree sa...

Verkligen vacker vingård. Visst är det mysigt och trevligt med sådana besök. Vad ung hon såg ut ägarinnan. Ja precis som du säger så är det två underbara vinvärldar som möts mellan Chile och Italien.
Nice utflykt i höstsolen.