söndag 17 november 2013

Om en månad

Då är han här. Min fina son, Albert! Gissa om vi längtar! Men före han kommer har vi tusen saker som ska göras. Bland annat ska ny soffa i TV-rummet införskaffas, ny säng åt Liisa och annat smått och gott. Och det där med soffa är ju annat än lätt. Vi var in en sväng idag och jag vet inte vilken planet min man är från, men han kan faktiskt tänka sig en sån där Honey Boo Boo soffa. Ni vet en med mugghållare mitt i soffan och knappar så du kan justera lutning och få ut fotstöd!!! Gaaaaaaaaah! Jag var tvungen att kolla två gånger om han var nykter när han satt i en av sofforna och sa att den var skön. WTF???

Igår en varm och skön dag. Idag ännu varmare men regnigt. Imorgon desto varmare. Upp-och-ned-vända-världen! Dessutom ska det blåsa utav bara h*lvete! Hoppas våra kunder inte blåser bort bara för vi har mycket viktigt besök imorgon. På jobbet alltså.

Helgen har gått i rasande fart! På lördagar ägnar vi flera timmar i Hartford. Liisa är ju med i Hartford Stage Theater och övar inför juluppsättningen The One and Only Santa Claus där hon spelar Mary Christmas. Tur att brorsan är här då för då kan han ju se lillsyrran uppträda!

Nu ska jag slänga upp benen på bordet och luta mig bakåt i soffan. Nä förresten, ska nog ta itu med strykhögen. Den som nu ser ut som Mount Everest. Suck.

Albert med flickvännen Carolina.

Ha en skön söndag!




4 kommentarer:

Desiree sa...

Åh så kul att Albert kommer och firar jul med er. Underbart. Hi hi låter som Jonas blivit betydligt mer amerikansk än vad du är när det gäller soffsmak. Du får säga att han mer än gärna får ha en sådan soffa i sin man cave men inte i ert gemensamma vardagsrum.
Kul med julpjäsen som Liisa är med i. Den blir säkert kul att kolla in.
Kram!

Desiree sa...

Beundrar dig för att du ändå hinner med så mycket fast du har mycket med jobbet och allt. Träna går ju lätt före städa i prio. Tycker du är superduktig som sagt som ändå hinner träna en hel del.
Kram!

Annika sa...

VAd roligt att Albert kommer till jul. Hurra vad kul för er alla!!
HAHA, håller med Desiree. En sådan soffa kan han ha i sin man cave. Fniss.
Milt är det minsann. SÅ milt.
Så roligt med Liisas teater.
Kramar!!

Anna, Fair and True sa...

Vilket fint par! Och vad kul att han (de?) kommer i jul!