söndag 1 april 2012

Dags igen!

Jaha, då ska väskan packas snart igen. Klockan har inte hunnit bli fem än så här på en söndag morgon. Kikade med ett öga på mobilen strax efter fyra när jag hörde att det durrade till. I telefonen alltså, inte i skallen. Jonas satt i gaten på Arlanda, på väg hem. En annan drar innan han har hunnit hem. Som tur är blir det bara ett par dagar och jag är tillbaka på onsdag kväll. Skönt. För det är så mycket jag måste göra i det nya huset!

Lördagen blev något hysterisk strax före lunch. Ett tag var det två visningar samtidigt i huset och vart jag än vände mig, så var det folk. Tröööökigt! Dino blev alldeles yr av alla människor och Liisa försökte koncentrera sig på en film. Jag packade och bubbade lådor. "Sorry. Excuse me"; fick jag säga flera gånger där jag kom med mina lådor och såg knappt något. Nu har jag sagt åt property managern att vänta med fler visningar ett tag. Någon måtta får det vara!

Liisa och jag grejade i nya huset på eftermiddagen innan vi drog till Home Depot och jag fann det mesta där. Och lite till. Nu vill jag inget annat än att sätta igång med alla små projekt. Liisas rum ska ju målas också. I lila. Japp. Lila. Hon har sett ut den rätta lila färgen, så när jag kommer hem ska vi måla. Om jag har brist på sysselsättning? Skulle inte tro det.

Nu ska det drickas kaffe innan jag tar itu med packningen. Mycket lätt sådan denna gång. Hepp!

Inga kommentarer: