fredag 25 september 2020

Här och nu

 Just nu befinner jag mig i vårt Paradis. Har jobbat "hemifrån" som det heter nuförtiden. Ibland undrar jag hur det ska gå med alla kontor som ligger öde. Företag kommer att ändra synen på det här med att jobba "remotely". Jag får MYCKET mera gjort genom att sitta hemma även om det vissa dagar kan bli tråkigt. För jag gör INGET annat än jobbar. 

I alla fall så börjar hösten göra sitt antågande. Inte för att det är kallt, men löven börjar skifta i färg här i upstate NY. Och det är så himla fint! Idag ska jag njuta av den varma höstdagen tillsammans med Dino. Det är bara han och jag här och det går ingen nöd på oss inte. Ska sätta mig i kanoten och nu tror väl alla mina miljoner läsare att jag ska glida omkring och bara njuta. Men så blir det inte! Vi har en jävla massa vass och skit som ska rensas vid strandremsan! Kan inte gå i för det är lite geggigt på botten och om man inte håller efter så sjunker skiten ned till botten och bildar sk "muck". Min raka som jag beställde har inte kommit än så jag måste göra mig ett ärende hit upp igen innan vi stänger igen för vintern. Ska både raka botten och lägga i "muck removal"-tabletter. 

Känns lite vemodigt att stänga igen huset snart men som tur är så älskar jag ju hösten i New England. Kanske, kanske blir det en tripp till Sverige i höst! Har tittat på biljetter och kollat lite hur andra betett sig på resor till Sverige. Det verkar ju inte vara någon big deal. Lite glest på flygplatser och flygplanet, och DET har jag verkligen ingenting emot. Har liiiiite svårt att tänka mig att sitta med mask hela vägen dock. 

Vi avslutar med lite bilder från Paradiset. (Hatar förresten nya blogger, speciellt när bilder ska omdirigeras!)

Första kvällen blir det alltid lite mys vid brasan





Sitter gärna också på övre våningen och myser






En liten fyr hos en av grannarna

Vår fina postlåda

In the neighbor hood








5 kommentarer:

Malin sa...

Har inte bokat än men det lutar starkt åt att resa till Sverige i två veckor med barnen i mellandagarna. Har fått låna en liten lägenhet då mina föräldrar är 70+ och isolerar sig så vi kan inte bo tillsammans. MEN så läser jag om möjliga kommande restriktioner i Sverige och undrar om nu negativt test eller karantän kommer krävas i framtiden?
Hoppas du kommer iväg och får pussa lite på barnbarnet. Antar att de lever nästan som vanligt?
Här är vi fortfarande i fas 2 som det heter även om större delen av delstaten är i fas 3. Kommunala kommer vara fortsatt stängda tom januari.
Njut av stugan!

Humlan sa...

Förstår att det är vemodigt att stänga för säsongen, det ser verkligen ut att vara ett härligt ställe!
Trösten är väl att det finns kvar där till nästa säsong.

Njut de dagar du har där, även om rensjobbet inte är det roligaste.

Äventyret framtiden sa...

Många fina njutbara bilder från ert paradis på jorden. Snart är det vår igen och du står där och "packar " upp för en ny säsong.
Hoppas att du kan resa till Sverige och de dina, förstår att du längtar stort och i all synnerhet till en liten man M.
Ha det gott Taina!

Annika sa...

SÅ fint, Taina. SÅ härligt ni har det i Paradiset. Ni ska inte vara där på Thanksgiving då?
TROR också att hemmajobbet har kommit för att stanna. Arbetsgivarna har sett hur bra det funkar, kanske kan man dela tiden mellan hemma och kontoret?

Jag bestämde mig för att inte åka i höst.
Men tänker att jag borde åka i vinter.
en vän till mig är hemma nu, planet hade bara 50 passagarere. BARA den vetskapen är ju lockande, haha.
Ännu färre blir det säkert då hon återvänder. Ska bli kul att höra.
FATTAR om du vill åka och ungås med M!!! OCH Isabella och alla!!

Kramar!!

Annika sa...

PS,
HATAR också nya blogger.
HOPPLÖST!!
Både vad gäller bilder och text.
Man får göra allt två gånger. Snacka om tidskrävande.
Hoppas det bara är en bugg. Fattar inte att de bytte när det inte fanns problem med det gamla. Morr...