lördag 21 mars 2020

Wohooo jag är kvar

Oj, det blev ett längre uppehåll än tänkt, men ibland är det bara ett måste. Vet inte ens var jag ska börja men såååå mycket har hänt sedan sist jag skrev.

Vi tar nuet. Nuet som blivit som en dålig film. Eller kanske skräckfilm till och med. Befinner oss just nu i stugan, upstate NY. Här ser vi knappt en levande varelse. Det är vi och ett par snickare i grannens hus. Hit "flydde" vi på onsdag morgon. Flykten från Corona eller Corolla, som pappa säger.

I alla fall så blev jag anmodad att gå i karantän då jag efter ett par resor blev dålig med bröstsmärtor och det var inte silikon, jag lovar. Började hosta och kände mig sjuk och svag. Ringde givetvis min Primary Care Doctor som anvisade mig att ringa till Corona Hot Line. Tusen frågor ställdes, typ lika många som när du beställer mjukglass, kopp eller strut, smak, strössel, smak på strösslet, sås osv. Tog liksom aldrig slut. Jag uppfyllde också många kriterier för att hamna i riskgruppen pga hjärtsjukdom, astma samt resor. Både inrikes så som utrikes. Killen som ställde frågorna blev lite andfådd när jag svarade ja på många av hans frågor. När jag svarade nej på feber, lät det nästan som en pysande badboll. Han var lättad. MEN! Han satte mig på Watch List och bad mig ringa tillbaka till min doktor och be dem meddela mig så fort de hade testutrustning och att jag skulle då testas. Ingen har ringt och det har nu gått 5 dagar. Själv känner mig ganska ok. Hostar än och har lite bröstsmärtor men känner mig piggare.

Hoppas alla mina miljoner läsare där ute mår bra. Ta hand om varandra och ta vara på tiden med din familj. Umgås, prata, laga god mat, se film, spela spel och framförallt skratta och ha kul. Det hjälper inte att deppa ihop och vänta på jordens undergång.

Givetvis ska de fyrbenta med vart vi än drar

Familjen Tok

Älskar att åka över denna bro till Wellesley Island

Hm, hur ska jag kunna bada nu då, tänkte jag när vi kom till stugan

Is överallt

Jag vill bada!

Tränade lite på "torrsim"

Blev lite kyligt

Den här tokungen gick ut barfota!

Det är nog bättre att sita inne med tofflorna på och vänta på sommaren


Sjön sköljer!

Jonas drömmer om att lägga i båten



Tidig morgon

Går alltså ingen nöd på oss.

5 kommentarer:

Malin sa...

Det var nog smart att dra iväg ändå. Eftersom man inte har ett botemedel än så kan du inte göra mycket mer än isolera dig oavsett svaret på ett test om du inte blir så sjuk att du måste åka in.
Hoppas du mår bättre.
Vi håller oss också hemma i denna galna tid. Försöker handla en gång i veckan och gå små promenader.
Skolor stängda en vecka till men det blir nog längre. College redan stängt resten av terminen och flyttad online.

eastcoastmom i CT sa...

God bättring! Och håll er friska!

Annika sa...

DU är iallafall på ett bra ställe nu.
SÅ fint.
Nej, du kan inte göra så mkt mer än att vänta, vänta och se vad som händer.
Vilken mardröm det är. Vidrigt på alla sätt och vis.
MEN dina bilder är kul.
H a det så gott däruppe i 1000 islands under din karantän.

Kram från mig

Äventyret framtiden sa...

Vackrare karantän kan man knappast hitta någon annanstans.
Så vackra bilder...på den tokiga familjen ;)
Torrsim är säkert bra men blev du inte kall på magen. Ta ryggsim nästa gång så det jämnar ut sig fast jag såg ju att isen hade gått...
Hoppas att du är Covid-19 fri, precis som jag hoppas på att jag också är det. Vilken värld vi lever i just nu! Men vi lever!
Ha det gott i ditt sommarslott!
Kram

Thomas sa...

Vill du vara medlem i Illuminati som kirurg som gör dig rik och berömd i världen och har makt att kontrollera människor på världens högsta plats. Är du affärsman eller kvinna, konstnär, politiker, musiker, student, fotbollsspelare eller bastket baller vill du vara rik, berömd, kraftfull i livet, gå med i Illuminati brödraskapet idag och få direkt en rik summa av 1 miljon dollar i en vecka, och en hemlös. Överallt du väljer att bo i denna värld och få 10.000.000 $ per månad som lön.
FÖRDELAR TILL DE NYA MEDLEMMARNA SOM GÅ MED I ILLUMINATI.
En kontant belöning på USD 500 000.
1. En ny övningsdrömbil värderad till 300 000 USD.
2. Ett drömhus köpt i det land du valt.
3. En månad semester (helt betalt) till din dröm turistmål.
5.Et ett års medlemskapspaket för golf.
5. En VIP-behandling i alla flygplatser i världen.
6. En total livsstilsförändring.
8. Tillgång till Citizen Grove.
9. Månadlig betalning av $ 5.000.000 USD på ditt bankkonto varje månad som medlem.
10. En månad reserverad möte med de 5 bästa världsledarna och de fem bästa kändisarna i världen.
Om du är intresserad av att gå med oss ​​i Illuminati Great Brotherhood
Kontakta oss via e-post: cavill612@gmail.com