torsdag 7 mars 2019

Bizniss och Waze

Jag måste vara den sista på jorden som hittat Waze. Här trodde man något annat och skryter lite om upptäckten varpå vänner och bekanta tittar på mig som om jag har 10 huvuden. Ni vet den där känslan när man känner sig mer som en marsian och exkluderad.

För ett par veckor sedan satt vi i bilen på väg till en av Liisas tävlingar då Jonas plötsligt klickade på en app som jag inte sett tidigare. Söt liten "plupp" liksom och jag fattade inget. Tänkte inte så mycket på det först men sedan så studerade jag Jonas lite närmare och insåg att han var väldigt intresserad av vad appen hade för info. Det var halt som sjutton, det var olyckor på vägen och poliser som lurade överallt. Allt detta visste han. Klok man? Nä, det ju appen som meddelade honom allt som pågick på vägen vi körde. Jag blev alldeles till mig och skulle givetvis tala om det för alla och det var då jag insåg att jag var något efter. Well, well...

I alla fall så kommer jag inte att använda Waze idag då jag flyger till Sverige för jag hoppas piloterna har sin egen "flygplans-Waze-App" typ. De måste väl veta vad som finns där uppe, som andra plan, rymdskrot och vem vet, en och annan marsian som svävar omkring.

Det kan bli tyst här ett tag, men det är ni ju vana vid, alla ni, mina miljoner läsare.

Först blir det Gävle och Bella! Sedan bär det av till Trollhättan för en veckas jobb. Jag dyker kanske upp på Insta och Facebook. Men bara kanske.

Ha det!

Visst är den söt? Inte kan man tro att den här lilla sötisen har så mycket koll på din omgivning!

5 kommentarer:

Malin sa...

Haha, Ja Waze har jag haft ett tag men tycker faktiskt man blir lite fast i att man liksom skall vara hjälpsam och rapportera allt som ett dataspel. jag VET att man inte skall göra det och köra därför är det bäst att bara använda googlemaps för mig;) Men ibland dubbelkollar jag med waze...
Ha en bra resa!

Annika sa...

Karolina och hennes vänner åker ENBART efter Waze. Förlitar sig helt på den appen. Hon garvar åt oss då vi säger att hon kan titta på en karta haha.
Waze ÄR bra. Jag brukar inte rapportera, men uppskattar dem som gör det. Jag har fullt upp att köra även om rapporteringen är enkel.
När man åker Uber använder de sig uteslutande av Waze, det märkte jag nu när vi ofta tog Uber i de städer vi besökte på vår långa resa över landet.
ha en fin resa till Sverige!

Susjos sa...

Här har du en till som inte känner till Waze, eller ja, har nog hört talas om den appen, nu måste jag ju kolla in den igen!
HA det toppen i Sverige med bl.a din dotter ! ;-D
Kram!

Madeleine i USA sa...

Vi kör på Waze, men var ganska sen med att upptäcka denna app!

Äventyret framtiden sa...

Ack ja, jag har nog 20 huvuden jag. Har aldrig hört talas om Waze...förmodligen är jag allt annat än inne...haha..och tänk så bra det har gått ändå.